י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תיראו מופתעים

לאחר המתקפה של בנט: כמה קבעו תור לחיסון

אם נפתלי בנט חשב שדבריו התקיפים נגד סרבני החיסונים יעשו רושם עליהם ויחוללו שינוי לטובה, הרי שהוא מתבדה ובמהרה. לפי נתוני הקופות לא נרשמה הסתערות על קווי הזמנת התורים

לאחר המתקפה של בנט: כמה קבעו תור לחיסון
תור לחיסונים צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם ביום חמישי האחרון ובחר לתקוף באופן חסר תקדים את אותם ישראלים שטרם התחסנו - אלו שמתנגדים עקרונית לחיסון ואלו שסתם לא הספיקו. מאז הוא סופג ביקורת רבה מצד אותם מתנגדים וגם מעט מהתקשורת. הפגנות סוערות מתקיימות מחוץ לביתו הפרטי של ראש הממשלה ברחוב ציפמן ברעננה.

כתב 'כאן', נוב ראובני, בדק עד כמה ההפצרות של נפתלי בנט תרמו לנתוני ההתחסנות בישראל מאז יום שישי האחרון. ובכן מסתבר שבאופן לא מפתיע, אין נהירה מחודשת למתחמי ההתחסנות.

רק מעט יותר מ-1% מפוטנציאל המתחסנים קבעו תורים בקופות החולים - 12.5 אלף מתוך כמיליון לא מחוסנים. בקופת החולים 'כללית' נקבעו 9,000 תורים עתידיים מתוך 516 אלף לא מחוסנים. ב'מכבי' נקבעו 2,500 תורים, מתוך 226 אלף לא מחוסנים. בקופת חולים 'מאוחדת' 850 מתוך 122 אלף וב'לאומית' - 240 תורים מתוך 72 אלף לא מחוסנים.

יצוין כי בסך הכול 5,298,282 אזרחים מחוסנים היום בישראל.

לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו אמש מספר החולים במצב קשה חצה אתמול את ה-100, מתוכם 24 חולים במצב קריטי.

כמו כן משרד הבריאות פרסם כי לפי בדיקה שערך המשרד מחוסנים בעלי מחלות רקע מוגנים יותר מפני תחלואה קשה בהשוואה ללא מחוסנים בלי מחלות רקע, באותה שכבת גיל. בבדיקה הושוו נתוני החולים במצב קשה בין החודשים ינואר ליולי 2021.

חיסון לקורונה מתנגדי חיסון נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד