י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גזירת המעונות

'המשרוקית' בדקה וגילתה: הדברים שאמר ח"כ הרפורמי בשידור אינם נכונים

במהלך דיון עם ח"כ גלעד קריב הרפורמי בתוכנית 'אופירה וברקוביץ' ב"קשת 12", שנערכה על רקע החלטת ליברמן לבטל את סבסוד מעונות היום לאברכים. אמר קריב, כי תקציבי הישיבות מגיעים מהמדינה לכ-90 %, 'המשרוקית של גלובס' בדקה ומצאה כי קריב לא דיבר אמת

'המשרוקית' בדקה וגילתה: הדברים שאמר ח"כ הרפורמי בשידור אינם נכונים
גלעד קריב צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

על פי ד"ר גלעד מלאך, ראש התוכנית לחברה החרדית במכון הישראלי לדמוקרטיה, הסכום שמקבל אברך מהמדינה עומד כעת על 700-750 שקל בחודש אל התמיכה הישירה הזאת אפשר להוסיף גם תמיכה עקיפה של הנחות בארנונה וסבסוד מעונות יום ועוד, שאותם מעריך ד"ר מלאך בכ-750 שקל נוספים מדי חודש. לעומת קריב, טען ישראל כהן פרשן רדיו קול ברמה, כי רוב הסכום מגיע מתרומות מחו"ל.

'המשרוקית של גלובס' בדקה כמה כסף מקבל כל אברך מ"העשירים בארה"ב" שהזכיר כהן, כלומר מתרומות? ההערכה של ד''ר מלאך זהה לזאת של האוצר ועומדת על כ-1,000 שקל בחודש.

כך שהמדינה אחראית לכ-42% מהסכום. אם נוסיף לחישוב גם את התמיכה העקיפה, נקבל שהמדינה אחראית לכ-60% מהסכום, שהם כ-1,500 שקל בחודש. לא בדיוק גרושים כמו שטען כהן, אבל עדיין רחוק מה-90% שהזכיר קריב. קריב הגיב ל'גלובס' כי "אכן הצדק עמכם", ואמר כי "אמירתי בשידור נאמרה בלהט הוויכוח במענה לטענה שהמימון של הישיבות מגיע בעקרו מתרומות פרטיות. רוב המימון של הישיבות מגיע מהקופה הציבור, אך לא מגיע לכדי 90%".

בשורה התחתונה מסכמת 'המשרוקית': הדברים שאמר ח"כ קריב בשידור אינם נכונים. גם אם מצמצמים את הבדיקה לקבוצת האברכים, וכוללים בה גם את התמיכה העקיפה מהמדינה, היקף התמיכה מסתכם בכ-60% מסך הכנסת האברך, ולא מגיע ל-90%.

גלעד קריב רפורמי שקר שידור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד