ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מחקר ישראלי

נוטלי ריטלין עשויים להיות מוגנים מהדבקה בקורונה

יש לכם ילד עם הפרעת קשב וריכוז? הטיפול התרופתי שניתן לו נגד ההפרעה עשוי להגן עליו גם מהדבקה בקורונה

נוטלי ריטלין עשויים להיות מוגנים מהדבקה בקורונה
ילד בשיעור צילום: Unsplash

על פי נתוני משרד הבריאות, רוב הנדבקים החדשים בקורונה בישראל הם ילדים. בסדרת מחקרים שנערכו בשנת הקורונה התגלה כי ילדים ומבוגרים שסובלים מהפרעת קשב וריכוז נמצאים בסיכון מוגבר להידבק בקורונה.

מחקר שנערך בישראל על ידי הפסיכיאטרית פרופ' איריס מנור, יו"ר החברה הישראלית להפרעות קשב ומנהלת מרפאת קשב של שירותי בריאות כללית, יחד עם ד"ר יבגני מרזון, מנהל המחלקה לרפואה מנוהלת של לאומית שירותי בריאות, וד"ר אילן גרין, מנהל מכון המחקר של קופת החולים לאומית, ופורסם ב-Journal of Attention Disorders גילה כי הפרעת קשב היא גורם סיכון להידבקות בנגיף. ממצאי המחקר הישראלי קיבלו חיזוק במחקר אמריקני שפורסם זמן קצר אחריהם.

בניתוח של 25 אחוז מהמטופלים שמטופלים תרופתית נגד ההפרעה בסטימולנטים, תרופות ממריצות המשמשות לטיפול בהפרעה, בהן ריטלין ואדרל, עולה כי הסיכון להדבקה בקורונה היה גבוה ב-60 % בקרב בעלי ADHD שלא היו מטופלים תרופתית, לעומת כאלה שקיבלו תרופות נגד ההפרעה. כך מפרסמת הבוקר שרית רוזנבלום ב'ידיעות אחרונות'.

אז מה בדיוק הקשר בין הפרעת קשב לקורונה? "יש את ההסברים המובנים מאליהם, כמו ההיפראקטיביות והעובדה שילדים הסובלים מהפרעת קשב לרוב מאוד רגישים למסכות ואינם משתמשים בהן כנדרש", אומרת פרופ' מנור. ויש לו גם מסר חשוב להורים: "כשהילדים עומדים לשהות במקומות סגורים עם הרבה אנשים, תנו להם את התרופה כדי להגן עליהם מהדבקה".

ריטלין קורונה חיסון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד