י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפירצה בנתב"ג

12 מאומתים לזן 'דלתא פלוס'; משרד הבריאות בוחן את ההשלכות

12 אזרחים זוהו כמאומתים לזן הדלתא פלוס, רוב המזוהים הם כאלו ששבו ארצה משהות בגאורגיה. ועל פי החקירה האפדימיולוגית מסתמן שלא מדובר בשרשרת הדבקה אחת | במשרד הבריאות בוחנים כעת מה המשמעות הקלינית של זן הדלתא פלוס והאם הוא מדבק יותר מזן הדלתא

12 מאומתים לזן 'דלתא פלוס'; משרד הבריאות בוחן את ההשלכות
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הגל הרביעי של נגיף קורונה מכה בעוז במדינה, למרות מערך החיסונים שחזר לתפקד. אחד המאפיינים של הגל הנוכחי הוא התפשטותו של 'זן הדלתא', שנמצא בבדיקות שנערכו בקרב רבים מהמאומתים לנגיף.

בתוך כך הבוקר (שני) דווח ב'חדשות 12' כי זוהו בישראל 12 מקרים של זן ה'דלתא פלוס'. כאשר רוב המזוהים הם כאלו ששבו ארצה משהות בגאורגיה. ועל פי החקירה האפדימיולוגית מסתמן שלא מדובר בשרשרת הדבקה אחת.

עוד דווח כי במשרד הבריאות בוחנים כעת מה המשמעות הקלינית של זן הדלתא פלוס והאם הוא מדבק יותר מזן הדלתא, שכידוע כבר התפשט במדינה.

במקביל לבחינת הזן החדש, הלחימה בנגיף נמשכת. מוקדם יותר היום דווח כי נחשף מידע פנימי שהוצג בשבוע האחרון לבכירי הנהלת משרד הבריאות כי "בטוח לתת מנה שלישית של חיסון נגד הקורונה" וכי "הסיכון במתן המנה השלישית נמוך". זאת בהסתמך על הניסיון המצטבר והמידע הרפואי והמדעי בשורה של מחקרים וניסויים שליוו את מתן המנה השלישית של החיסון שניתן כחצי שנה לאחר מתן המנה השנייה.

לפי מחקרים אלה, החיסון השלישי בטוח למחוסנים ולא התגלו במנה השלישית יותר תופעות לוואי או השלכות בריאותיות, מעבר לכל מה שידוע לאחר קבלת המנה הראשונה והשנייה של החיסון לקורונה, כך מפרסם רן רזניק ב'ישראל היום'.

מידע זה יכול להצביע על הכיוון שעליו רמז אתמול מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש שאמר כי: "אנו בוחנים את הסוגיה הזו בשבועות האחרונים ועוקבים אחרי נתוני הידבקות המחוסנים, כדי לראות אם יש ראיות לירידה ביעילות החיסונים. אנו בשלבים מתקדמים של עיבוד הנתונים. ככל שנגיע למסקנה שיש דעיכה, נשקול את מתן המנה השלישית. צוות מקצועי ימליץ או לא ימליץ. נגיע להחלטה בהקדם".

הווריאנט ההודי משרד הבריאות גיאורגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד