י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דיני עבודה

עובדים בחופש הגדול, שימו לב שלא עושקים אתכם

צעירים רבים לא מודעים לחוקי העבודה, ומעסיקים מנצלים את המצב, ולא משלמים את כל המגיע, לפעמים מעסיקים מנסים לעשוק את העובד שלא בקיא בזכויות שלו, במקרה אחד מעסיק פשוט התעלם מכל המגיע לעובד, ושיקר כי העובד עבד אצלו

עובדים בחופש הגדול, שימו לב שלא עושקים אתכם
אילוסטרציה צילום: pixabay

בתקופת החופש הגדול צעירים רבים עובדים, אך המעסיקים לא תמיד מקפידים לשלם את כל התשלומים המגיעים להם על פי חוק, בפסיקה יוצאת דופן של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נקבע, כי גנן שתבע את מעסיקו עבד במשרה מלאה כשנתיים לאחר שהמעסיק טען כי עבד אצלו 6 ימים בלבד.

בכתב התביעה טען התובע כי השתכר במזומן וכי המעסיק לא הנפיק לו תלושי שכר כחוק או שילם עבורו ביטוח לאומי וזכויות סוציאליות. המעסיק כאמור הכחיש את טענות התובע.

התובע, שיוצג על ידי עו"ד חן דיין שלום ממשרד VKS עורכי דין, המתמחה בדיני עבודה ופענוח דו"חות איכון, הוכיחה בבית הדין האזורי לעבודה כי התובע והנתבע שהו בסמיכות פעמים רבות במשך התקופה האמורה.

בנוסף טען המעסיק כי לעולם לא "יעז" להעסיק אדם מבלי לשלם עליו לביטוח לאומי מחשש שיקרה לו משהו ולא יהיה לעובד כיסוי ביטוחי אך במהלך המשפט התברר כי העסיק אנשים נוספים ללא שדיווח על כך לרשויות.

לבסוף נפסק לתובע פיצוי כולל בסך כ-60 אלף שקל. בנוסף חויב המעסיק בהוצאות התובע, לרבות בגין הנפקת דוחות האיכון ובגין שכר טרחת עו"ד, בסך 7,000 שקל.

עו"ד חן דיין שלום מסרה בתגובה: "שעה שלא הופקו לתובע תלושי שכר, היתה לזה ראיה אחת ויחידה: דוחות האיכון של מספרי הטלפון שלו ושל המעסיק, אשר הוכיחו כי השנים שהו יחדיו פעמיים רבות בתקופת העסקה הנטענת. במקרה שלפנינו דוחות האיכון תמכו בגרסת התובע והביאו את בית הדין לקבל את גרסתו לפיה הועסק אצל הנתבע במשך שנתיים. דוח האיכון הוא הכלי האובייקטיבי ביותר היכול לשקף כיצד באמת עובד עבד בפועל. באמצעות דוח האיכון ניתן להגיע לחקר האמת, ולסייע לביה"ד לראות את המציאות בה עובדים מועסקים בניגוד מוחלט לדין".

דיני עבודה חופש הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד