י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עשרה הרוגים

מחאות בטהראן: "מוות לדיקטטור, חמינאי בושה"

בטהרן החלו להתפתח מחאות גדולות נגד השלטון. המפגינים קוראים בגנותו של חמינאי ודורשים ממנו לשחרר את איראן. עד כה דווח על עשרה הרוגים בתקריות

מחאות בטהראן: "מוות לדיקטטור, חמינאי בושה"
המחאה באיראן צילום: צילום מסך

מחאה פתאומית גדולה נגד המשטר האיראני התפתחה הבוקר (שני) בבירה טהרן, המפגינים קראו לאנשי הדת "ללכת לכל הרוחות".

סרטונים ודיווחים ברשתות החברתיות מראים כי מאות אנשים התאספו במרכז העיר טהראן, בכיכר בהארסטן, לא רחוק מהפרלמנט, וקראו קריאות נגד הרפובליקה האיסלאמית. "חמינאי אתה בושה, ו"עזוב את איראן בשקט", וכן, "מוות לדיקטטור" ו"אין עזה, לא לבנון, חיים למען איראן", הסיסמאות הזכירו מחאות קודמות בשנים 2017, 2018 ו-2019 אז המשטר הרג אלפי איש בירי חי.

המפגינים קראו סיסמאות בשבחו של השאה האיראני מייסד שושלת המלוכה, הרפובליקה האיסלאמית כיום היא אויב מושבע של המלוכה האיראנית שהסתיימה בשנת 1979 על ידי המהפכה האסלאמית.

התסיסה נגד המשטר החלה ב-15 ביולי במחוז חוז'סטאן, מקום עשיר בנפט, בעקבות חודש של מחסור במים ושנים של אבטלה גבוהה וחוסר בסיוע ממשלתי. המחאה פנתה במהרה להפגנות נגד המשטר וכוחות הביטחון החלו לירות אש חיה לעבר מפגינים ולבצע מעצרים המוניים.

עד כה אושר מותם של עשרה אנשים כתוצאה מירי חי, ומאות נעצרו חלקם בתוך ביתם, אלפי שוטרים נגד מהומות גויסו, משמרות המהפכה הסתובבו בערים הגדולות. החיבור לאינטרנט נותק במחוזות שונים, הן כדי למנוע תיאום בין מפגינים, והן כדי לחסום את הסרטונים מלהגיע לעולם החופשי.

עדיין לא ברור כיצד מחאת טהרן תסתיים, וכיצד יגיבו כוחות הביטחון. המשטר עשה הכל כדי למנוע את ההפגנות מחוץ למחוז חוז'סטאן, לבדומה לנובמבר 2019, אז כוחות הביטחון הרגו לפחות 1,500 בני אדם.

איראן טהרן עלי חמינאי הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד