י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הפרעות

רביבו חשף: מאות משפחות יהודיות עזבו את לוד

בכנס יסוד של שדולת ארץ ישראל בכנסת ה-24, חשף ראש עיריית לוד יאיר רביבו כי מאות משפחות עזבו את עירו, זאת בעקבות הפרעות: "אנחנו עדיין בפוסט טראומה" | ח"כים בימין הסכימו וחלקם הזהירו מפני פריצת משבר נוספת: "הממשלה המכהנת לא תדע להתמודד"

רביבו חשף: מאות משפחות יהודיות עזבו את לוד
יאיר רביבו צילום: מתוך הפייסבוק שלו

חודשים לאחר פרעות תשפ"א בערים המעורבות, היום (שני) נחשף כי מאות משפחות בלוד, עיר מעורבת שספגה מכה קשה בפרעות, עזבו את העיר בשל ההתפרעויות.

ראש העיר יאיר רביבו חשף את הנתון בכנס היסוד של שדולת ארץ ישראל, בו השתתפו חברי כנסת מכל מפלגות גוש נתניהו ואף 2 ח"כים מ'ימינה'. חברי הכנסת הסכימו לפעול למען הערים המעורבות, וחלקם הזהירו מפני התמודדות הממשלה עם משבר דומה בהמשך.

"400 משפחות עזבו את לוד בשל הפרעות. צריך לסייע להכניס את הערים המעורבות למפת עדיפות לאומית כדי שיהיה תמריץ להגיע לגור פה", אמר רביבו בכנס. "אנחנו עדין בפוסט טראומה. אולי אתם שומעים על שקט מדומה".

"עברנו פה אירוע מאוד מטלטל לפני חודשיים. לא הכל תקציבים. אני היום אחד האנשים השנואים במגזר הערבי. וכל חטאי שהרמתי את דגל המשילות", הוסיף.

שר ביטחון הפנים לשעבר אמיר אוחנה, שתחת תפקידו היו הפרעות, אמר בכנס: "נושא הערים המעורבות הוא נושא מרכזי. הביקור הראשון שלנו בשטח היה בנגב וראינו גם בנגב וגם בערים המעורבות את ההתקוממות והפרעות של ערביי ישראל מתוך עויינות לרעיון של מדינה יהודית".

"עם זה התמודדנו. צבר האירועים היו כאלו שהמשטרה לא ידעה לתת להם מענה טוב בזמנים הראשונים ונאלצה לעשות גיוס חסר תקדים בהיקפו של פלוגות מג״ב כדי לתת מענה להתקוממות שלא ידענו מאז קום המדינה", טען אוחנה.

"הנושא של הערים המעורבות מאוד רגיש ונפיץ משום שהממשלה המכהנת לא תדע להתמודד עם משבר כזה יפרוץ שוב", טען חבר הכנסת מיקי זוהר מ'הליכוד', כי אם יעזו לטפל בו הם יאבדו את הרוב של הממשלה".

הוא המשיך: "אנחנו כאופוזיציה יכולים לפעול ברמה הציבורית והפרלמנטרית ואני קורא לכל חברי השדולה לפעול לקידום חקיקה שתטפל בסוגיה הזאת".

לוד יאיר רביבו ערביי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד