י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תושבת מודיעין עילית

זה העונש שנגזר על החרדית לשעבר שחצתה לסוריה

על החרדית לשעבר שחצתה את הגבול לסוריה נגזרו היום שמונה חודשי מאסר. במסגרת כתב האישום, שמרבית פרטיו אסורים בפרסום, יוחסו לנאשמת עבירה של יציאה שלא כדין בהתאם לסעיף 2א לחוק למניעת הסתננות, ניסיון ליציאה שלא כדין, וכן עבירה על חוק הכניסה לישראל

זה העונש שנגזר על החרדית לשעבר שחצתה לסוריה
הישראלית תועדה ע"י חיזבאללה צילום: תקשורת בלבנון

שמונה חודשי מאסר נגזרו היום (שני) על הצעירה הישראלית שהצליחה לחצות את הגבול לסוריה בחודש אדר השנה. במסגרת עסקה שאודותיה נשמעו מספר גרסאות, היא הוחזרה לישראל דרך רוסיה.

כזכור, הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד הצעירה, חרדית לשעבר בשנות ה-20 לחייה, תושבת מודיעין עילית, שחדרה לסוריה בניגוד לחוק - והוחזרה לאחר משא ומתן.

במסגרת כתב האישום, שמרבית פרטיו אסורים בפרסום, יוחסו לנאשמת עבירה של יציאה שלא כדין בהתאם לסעיף 2א לחוק למניעת הסתננות, ניסיון ליציאה שלא כדין, וכן עבירה על חוק הכניסה לישראל.

זמן קצר לפני הגשת כתב האישום, שירות הביטחון הכללי סיים את חקירתה בחקירה סיפרה הצעירה, כי נכנסה לסוריה שלא לא לכוונת יצירת קשר עם גורמי טרור. היא אמרה לחוקרים: "חיפשתי הרפתקה, לא תכננתי לפגוש מישהו ספציפי. סוריה מבחינתי הייתה עוד יעד לטיול".

במסגרת תחקיר שבוצע בצה"ל עלה כי לא מדובר בפעם הראשונה בה ניסתה הצעירה לחצות את הגבול. מתברר, כי הצעירה הגיעה לאזור החרמון, וחצתה לסוריה באזור בו אין גדר גבול. כך, במשך שעה ארוכה, היא צעדה באזורים הרריים מכיוון מג'דל שאמס עד שהצליחה להגיע למדינה.

עוד עלה מתחקיר שבוצע, כי חציית הגבול באזורים ההרריים, מחייבת הכרה מוקדמת עם השטח המורכב. יצוין, כי בכמה אזורים בגבול לא קיימת גדר פיזית מכיוון שתוואי השטח לא מאפשרים זאת. יחד עם זאת, מדובר באזור הסגור לאזרחים, והכניסה אליו מותרת לכוחות צה"ל בלבד.

סוריה עונש מאסר מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד