י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בישיבת הסיעה

לפיד במתקפה: יש פה ניסיון מכוון להרעיל את האווירה במדינה

בדבריו בפתח ישיבת סיעתו עמד שר החוץ יאיר לפיד על היחסים בין הקואליציה והאופוזיציה: "יש פה ניסיון מכוון להרעיל את האווירה במדינה. לגרום לאזרחי ישראל לשנוא אחד את השני. אנחנו נוודא שהניסיון הזה לא יצליח" | בנוסף הבטיח לתמוך בחוק שמקדמת חברת אופוזיציה

לפיד במתקפה: יש פה ניסיון מכוון להרעיל את האווירה במדינה
יאיר לפיד במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בפתח ישיבת הסיעה מסר היום (שני) ראש הממשלה החלופי ושר החוץ יאיר לפיד הודעה לעיתונאים וכלי התקשורת, בדבריו עמד על היחסים בין הקואליציה והאופוזיציה: "השיח הפוליטי לא חייב להיות מלחמה חומצתית ומגעילה. אפשר להתווכח ולהישאר בני אדם. זה מה שאפשר לנו להקים את הממשלה הזו. כאלה גם צריכים להיות היחסים בין הקואליציה לאופוזיציה".

בהמשך דבריו התייחס לפיד בהרחבה ליחסיו עם האופוזיציה: "הקואליציה תתמוך השבוע בחוק של האופוזיציה. חוק מצויין של חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד, שנותן עוד כלי במאבק נגד אלימות כלפי נשים. אנחנו נתמוך בחוק הזה מפני שהוא משרת מטרה חשובה, ומפני שיש דברים שהם מעל לפוליטיקה. המשימה של הממשלה הזו היא לא לריב עם האופוזיציה, אלא לעשות דברים טובים לעם ישראל.

הבניין הזה, כנסת ישראל, ידע הרבה מריבות. זה לא בהכרח דבר רע. אנשים רבים כי אכפת להם. כי הם נאבקים על דברים שהם בנפשם. רק שבכנסת הזו חברי האופוזיציה לא נאבקים על דברים שהם בנפשם. רוב הזמן הם רבים בשביל לריב. יש פה נסיון מכוון להרעיל את האווירה במדינה. לגרום לאזרחי ישראל לשנוא אחד את השני. אנחנו נוודא שהנסיון הזה לא יצליח. כדי שזה לא יצליח, אנחנו ניתן דוגמא להתנהגות אחרת. נוריד את מפלס השנאה ונקווה שזה יגרום גם לצד השני לעשות שינוי" הצהיר ראש הממשלה החלופי.

עוד הוסיף לפיד: "השבוע יתחילו לעבוד ועדות הכנסת. בשלב זה בלי שהאופוזיציה מוכנה לשתף פעולה, למרות כל ניסיונותינו. אני מקווה שבהמשך זה ישתנה. אנחנו מעוניינים לתת לאופוזיציה לנהל ועדות ולהיות חלק מקבלת ההחלטות".

"מאז שהממשלה הזו הוקמה, יש שיפור ניכר, מורגש, באווירה בישראל" השתפך שר החוץ, והסביר: "הפוליטיקה הרבה פחות מעניינת וזה טוב. הכותרות הראשיות הן לא הכפשות וכתבי אישום פליליים, אלא האולימפיאדה בטוקיו והמאבק בקורונה והתקציב. השיח הפוליטי לא חייב להיות מלחמה חומצתית ומגעילה. אפשר להתווכח ולהשאר בני אדם. זה מה שאיפשר לנו להקים את הממשלה הזו. כאלה גם צריכים להיות היחסים בין הקואליציה לאופוזיציה.

"בכל מקום שאפשר לנהל דיון ראוי והגון, בואו ננהל דיון כזה. בכל מקום שבו אפשר לעבוד עם הצד השני באווירה טובה, בואו נעשה כל מאמץ לעבוד יחד. זה אולי פחות תקשורתי, אבל זה הרבה יותר טוב למדינת ישראל" סיכם לפיד.

יאיר לפיד אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד