ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בואו נעשה סדר

"ידיעות כזב ודיסאינפורמציה": שרת החינוך משיבה למתקפות

תחת הכותרת "בואו נעשה סדר! ביממה האחרונה מופצות ידיעות כזב ודיסאינפורמציה. האמת היא אחת", מגוללת שרת החינוך את השתלשלות האירועים מנקודת מבטה בסאגת החיסונים והפעלת מערכת החינוך בתקופת קורונה

"ידיעות כזב ודיסאינפורמציה": שרת החינוך משיבה למתקפות
ישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סלאם, לע"מ

שרת החינוך הד"ר יפעת שאשא ביטון פרסמה היום (שני) הודעת הבהרה מיוחדת בתגובה לפרסומים האחרונים על מתח והתכתשות בעקבות מדיניותה בנושא החיסונים בכלל, והפעלת מערכת החינוך בעידן הקורונה בפרט. תחת הכותרת "בואו נעשה סדר! ביממה האחרונה מופצות ידיעות כזב ודיסאינפורמציה. האמת היא אחת" היא מגוללת את השתלשלות האירועים מנקודת מבטה.

שאשא ביטון כותבת: "אתמול הוצג מתווה לפתיחת שנת הלימודים שגובש בעבודה אינטנסיבית של למעלה משבועיים ביחד עם משרד הבריאות. ראש הממשלה, שר הבריאות וצוות המומחים תומכים בכל עקרונות המתווה למעט סוגיה אחת שבמחלוקת עם משרד הבריאות והיא משך הבידוד. משרד החינוך והמומחים שהשתתפו בדיון תמכו בבידוד של עד 48 שעות לכל היותר בכפוף לבדיקות ואילו במשרד הבריאות ביקשו בידוד מלא של 7 ימים.

בסופו של דיון ובהסכמת כל הגורמים הוחלט על פיילוט, בבתי הספר החרדים שמתחילים ללמוד ב א' אלול, ב-9 באוגוסט, לפי מתווה הבידוד של משרד החינוך".

עוד הוסיפה לגבי החיסונים בתוך בתי הספר: "תפקיד משרד החינוך לחנך ולתת לילדים סביבה חינוכית מיטבית. ילדים מתמודדים עם מצוקות רגשיות מהשנה האחרונה ואסור לנו להפעיל עליהם לחצים חברתיים נוספים במסגרות החינוכיות.

שר הבריאות ואני משתפים פעולה, מקיימים דיונים פוריים, מגיעים להסכמות ועומדים ביחד מאחורי תכנית אחת משותפת והנכונה ביותר לצוותי ההוראה, לתלמידים ולהוריהם".

כזכור, השרה התייחסה ביום שישי האחרון לנאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט בו תקף את האנשים שמסרבים להתחסן נגד נגיף הקורונה, ואמרה כי היא מתנגדת לדבריו. היא נימקה וטענה שהחיסונים הם אמצעי להורדת התחלואה, ולא המטרה.

"אני פחות מסכימה ומקבלת את השיח שהיה אתמול בנאום של בנט וגם בקבינט, אני לא אוהבת שמחרימים אנשים", אמרה ב'ערוץ 12'. "רובנו פה מחוסנים, אנחנו מאפשרים לאנשים להתחסן, אבל החיסון הוא לא מטרה - הוא אמצעי אפקטיבי".

"אני רק ביקשתי שייקחו אחריות", ציינה שרת החינוך, "גם סגן רה"מ, גדעון סער, אמר להם – 'חברים בואו נזכור שלא משנה מה התפיסה כאן, גם אלה שלא מחוסנים הם אזרחי ישראל'".

"כאשת חינוך קשה לי, ואני הולכת להילחם במערכת החינוך בכל הנושא של אלימות, חרמות, שיימינג ותיוג של אנשים. יש לי קושי עם זה, וגם עם העובדה שדורשים מאנשים 100 ₪", אמרה לסיום.

קורונה חיסונים משרד החינוך יפעת שאשא ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד