י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לאחר סגר ממושך

במלבורן מקווים לטוב: בתי הכנסת ומוסדות חינוך יפתחו

מלבורן וסידני נמצאות בסגר, והתושבים החרדים מתמודדים עם מצב לא פשוט, "נראה שזה נגמר, מקווים לצאת מזה לגמרי, אבל בינתיים אנחנו בסגר, מחר נצא מהסגר במלבורן, אבל סידני עדיין בסגר ארוך" כך אומר תושב מלבורן ל'בחדרי חרדים'

במלבורן מקווים לטוב: בתי הכנסת ומוסדות חינוך יפתחו
בית כנסת ריק במלבורן צילום: Ari Holzer

"סידני נמצאת כעת בסגר רציני למשך חודש והמצב שם מבחינת נדבקים לא מבשר טובות, והם נמצאים בסגר, מלבורן הייתה בשבועיים האחרונים בסגר, ובעזרת השם מקווים פה מחר לצאת מזה", מספר ל'בחדרי חרדים' אחד מאנשי הקהילה החרדית במלבורן.

הגבולות בין מלבורן לסידני סגורים, הם לא נותנים לאף אחד להיכנס או לצאת, "עד עכשיו כל מי שרוצה לחזור לאוסטרליה, צריך להיכנס לרשימת המתנה כדי להיכנס ולהיות שבועיים נעול במלון בבידוד, המלון נמצא במעקב של הצבא.

תושב המקום אומר ל'בחדרי חרדים' כי משפחה שרוצה להזמין כרטיסי טיסה נניח להגיע לחתונה באוסטרליה, או לטוס החוצה מאוסטרליה, יאלצו להוציא עשרות אלפי דולרים, המחיר כולל מלון בבידוד, כרטיסים מאד יקרים, והגבלות לא פשוטות. בנוסף אם מישהו טס החוצה מאוסטרליה, ייקח לו שלושה חודשים בערך לחזור חזרה עם כל ההגבלות, והוא יפסיד חודשי עבודה.

בית הכנסת עדת ישראל עם ריהוט חדש מקיבוץ לביא בארץ, אך הריהוט עדיין לא היה בשימוש נרחב בגלל הסגרים הארוכים. מחר מקווים כי יהיה אפשר להשתמש בהם סוף סוף.

כל אזרח אוסטרלי מעל גיל 60 יכול לקבל חיסון אסטרה-זניקה בלבד, בני 40 ומעלה יכולים לקבל חיסון של פייזר, אבל צריך לחכות בתור ולהיות זכאי לפי קריטריונים, כיוון שיש מחסור.

תושב מלבורן מספר כי "המשטרה מבצעת בדיקות אקראיות, בתי הכנסת סגורים, גם כל מוסדות החינוך סגורים כבר תקופה, הילדים לומדים מהבית, זה לא אותו דבר, וזה מאד קשה ככה ללמד ילדים, אנחנו כבר בסגר חמישי".

"אנחנו מחר נצא מהסגר החמישי שלנו, ואנחנו יכולים לחזור ללמוד תורה ולהתפלל בבתי הכנסת, וילדים קטנים יכולים לחזור ללמוד תורה" אומר לנו תושב המקום.

כאמור מחר הסגר אמור להסתיים במלבורן, אך עם כמה הגבלות, כמו איסור עריכת אירועים עם קהל גדול, מסעדות ייפתחו עם הגבלות, חובת עטיית מסכה גם בשטח פתוח, במלבורן התושבים היו שנה שעברה 46% מהזמן בסגר, עכשיו סידני נמצאת בסגר, ולא ברור מתי היא תצא מזה.

אוסטרליה מלבורן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד