י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עימות חריף במליאה

השר כהנא לחכי"ם החרדים: לקחו לכם את הגבינה; גפני: אתה אנטיוכוס

עימות סוער במליאת הכנסת על רקע פרסום גזירת הכשרות שתביא לסגירת כשרות 'הרבנות הראשית', השר לשירותי דת מתן כהנא עלה להשיב לביקורת של חברי הכנסת החרדים וספג מתקפה חריפה מחברי הכנסת מיהדות התורה וש"ס. "פה של הרפורמים מדבר מגרונך". צפו בתיעוד וידאו

השר כהנא לחכי"ם החרדים: לקחו לכם את הגבינה; גפני: אתה אנטיוכוס
מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

סערה גדולה בנאומו במליאת הכנסת עת התייחס השר לשירותי דת מתן כהנא מ'ימינה' לסערה בימים האחרונים סביב מתווה הכותל וסביב מה שהוגדר כ'רפורמת הכשרות' שתמיט אסון על הרבנות הראשית לישראך, לדבריו, "ההתנהגות בתשעה באב והתגובות לתוכנית שלי פשוט נובעות מפחד. נובעות מחרדה",

כהנא ציין כי "מי שאין לו ביטחון, מי שאין לו ביטחון ביהדות שלו, מי שאין לו ביטחון באמונה שלו, מי שאין לו ביטחון בדרך שלו, מי שאין לו ביטחון בה' – נמצא כל הזמן ב ח ר ד ה".

עוד אמר השר כהנא לנאום שמהר מאוד הפך להתגוששות מול חברי הכנסת החרדים, כי, "מי שבטוח בדרך שלו, מי שבטוח באמונה שלו בה', מי שבטוח שהדרך שלו נכונה, לא מפחד כשבני אדם אחרים חושבים אחרת ממנו. מי שבטוח בקב"ה לא נמצא כל הזמן בחרדה. מי שבטוח בדרך שלו, מי שבטוח באמונה שלו, לא צריך כל הזמן לבחור את העמדה הכי קיצונית".

"אחיי החרדים", פנה כהנא לחברי הכנסת, ״אני חייב להודות שאת הביקורת שלכם אני פשוט לא מצליח להבין.  הרי במשך שנים פעלתם כדי לבזות ולהקטין את הרבנות הראשית. הרי שנים הייתם מדברים וכותבים על הרבנים שלנו בלי להוסיף את התואר רב לפני השמות שלהם".

"הרי אף אחד מכם לא מכניס לפה שלו מאכל בכשרות הרבנות. הרי אם הייתם מקדישים דקה וחצי להעמקה בתוכנית שלי להצלת מערכת הכשרות הייתם רואים שהיא מאמצת את האופן שבו אתם צורכים כשרות כיום, מגופי כשרות פרטיים".

עוד טען בנאומו השר לשירותי דת "הבד"צים הרציניים, אלה שהכשרות שלהם באמת שווה משהו, מרוצים מאוד מהתוכנית הזו, והם כבר מצאו את הדרך להעביר לי את שביעות רצונם. אז בכל הכבוד חברי מהסיעות החרדיות, לא קונה את הצעקות שלכם. לא קונה את האהבה הפתאומית שלכם לרבנות הראשית. מישהו הזיז את הגבינה שחשבתם שהיא שלכם, אז אתם צועקים. כשיהיה לכם משהו רציני להגיד, אשמח לשמוע".

השר כהנא ספג קריאות ביניים לאורך כל הנאום מחברי הכנסת החרדים, חבר הכנסת משה גפני קרא לו "אנטיוכוס מספיק עם השטויות שלך, אתה מחריב את היהדות, חבר הכנסת אוריאל בוסו אמר לו: "אתה מדבר באופן ליברלי הרבה יותר מגלעד קריב נהיית רפורמי לחלוטין".

יו''ר סיעת יהדות התורה ח''כ יצחק פינדרוס פנה בכאב לב לשר הדתות במליאה ואמר: "הבד''צים החרדים ירוויחו מהרפורמה שלך. אותו רב בשוהם לא ירוויח, הכשרויות החרדיות ירוויחו, אבל לא לנו אנו דואגים אלא לשני מיליון מסורתיים שצורכים כשרות. איפה אהבת ישראל שלך למסעודה משדרות ולשמעון מדימונה שבגללך לא תהיה להם כשרות?".

חבר הכנסת משה ארבל עלה לנאום לאחר השר כהנא, וקרא לו "תתבייש, פה של הרפורמים מדבר מגרונך, אפילו יוסי ביילין שהיה שר דתות לא העז לדבר ככה ולומר שלראשון לציון יש אינטרסים".

מתן כהנא משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד