י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הממשלה מתפקדת נהדר

ליברמן: אין אפשרות לצרף חרדים לממשלה

שר האוצר ליברמן ממשיך בסירובו לשלב את החרדים בממשלה: "ועמדותינו אלו לא עומדות להשתנות, ועל כן אין צורך ואפשרות בצירוף המפלגות החרדיות אל הממשלה"

ליברמן: אין אפשרות לצרף חרדים לממשלה
אביגדור ליברמן צילום: Marc Israel Sellem/POOL

הממשלה החדשה מונה 61 חכ"ים ובמצב כזה קשה מאוד לנהל קואליציה תקינה שתצליח להעביר חוקים, רפורמות מסויימות. כל ח"כ בממשלה, מודע היטב לכוחו ועל כך שהממשלה נשענת על קולו.

בממשלה  קיימות בעיות רבות, חכ"ים מהרשימה המשותפת מערימים קשיים רבים ומאיימים כי במידה ולא יקבלו את דרישותיהם, הם יצביעו נגד העברת התקציב. דבר אשר יוכל להעיד המון על כוחה ומשך זמן כהונתה של הממשלה החדשה.

היום התכנסה ישיבת סיעת ביתנו לדון בעניינים אשר בסדר היום.  

בשל כך נשאל אביגדור ליברמן, יו"ר סייעת ישראל ביתנו, האם הוא רואה צורך בהגדלת הממשלה, ע"י צירוף מפלגות נוספות והאם המפלגות החרדיות, הן מהוות אופציה להגדלת הממשלה.

הוא התייחס אל שתי השאלות וענה: "ראשית, בעייני, הממשלה מתפקדת נהדר. נכון שקיימים חילוקי דעות, אך לפחות אנו מתעסקים בעשייה, העברת חוקים חדשים שיתרמו לכלכה בישראל לפרוח ולשגשג".

"שנית, עמדותינו בנושאים רבים ידועות מראש, אנו בעד לימודי ליב"ה, בעד גיוס אברכים לשוק העבודה. ועמדותינו אלו לא עומדות להשתנות, ועל כן אין צורך ואפשרות בצירוף המפלגות החרדיות אל הממשלה".

עוד נשאל אביגדור ליברמן, האם 'גזירת המעונות' אכן רק הוקפאה עד לנובמבר, הוא שהיא נגנזה? ועוד באותו העניין, נשאל ליברמן, מדוע יש צורך בהעברת החוק הזה, גורמים מקצועיים מתריעים ואומרים, כי תקנה זו, אינה תביא לעליה בשוק העבודה וביציאת אברכים מהכולל לצורכי עבודה, אלא להפך, היא תביא לירידה בשוק העבודה, משום שנשות אברכים יצאו מעבודתן ויישארו עם ילדיהם בבית. לימוד התורה הוא ערך עליון עבורן, כך שיציאה של הבעל אל שוק העבודה, אינה באה בחשבון, ולהן לא יהיה משתלם לצאת לעבוד ושכל משכורתן תלך אל המעונות.

ליברמן השיב כי התקנה הוקפאה, על מנת לתת זמן למשפחות להתארגן, אך היא ממש לא נגנזה והיא תצא לפועל בנובמבר, כמתוכנן.

עוד הוסיף ואמר: שהנתונים מראים שבשנים עברו, כאשר היו קיצוצים, אברכים רבים יצאו אל שוק העבודה וכי הוא מצפה שזה מה שיקרה כעת.

 

אביגדור ליברמן ממשלה ללא חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד