י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הותיר חלל גדול

רכרוכי וחלש: היורש לא מספק את הסחורה

כשנה וחצי אחרי שמונה ליורשו של קאסם סולימאני, שחוסל על ידי צבא ארה"ב, הגארדיאן הבריטי מפרסם כתבת פרופיל על איסמעיל קאאני שנתפס כחלש אופי וכושל ולא מצליח למנוע את התקיפות על הכוחות האיראניים

רכרוכי וחלש: היורש לא מספק את הסחורה

יורשו של קאסם סולימאני חסר סמכות ולא מצליח לקטוע את שורת התקיפות על יעדי ארה"ב בעיראק. אסמעיל קאאני, מי שהחליף את מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה שחוסל על ידי ארה"ב, מתגלה כרכרוכי וכחלש.

אסמעיל קאאני ניסה להיכנס לנעליים הגדולות של קודמו הגנרל קאסם סולימאני, ששלט בנוף העיראקי, סוריה ולבנון במשך 15 שנה עד שחוסל על ידי מל"ט אמריקאי בינואר 2020. ה'גארדיאן' הבריטי מדווח כי אסמעיל קאאני החמיץ את רגעו.

תפקידו של קאאני היה לשכנע את המיליציות שזה לא האינטרס שלהם להמשיך לירות רקטות לעבר שגרירות ארה"ב בבגדאד, או בעל שדה התעופה ארביל בצפון עירק, שם נשארו כוחות ארה"ב. ה'גארדיאן' מדווח כי הוא נכשל, "תעוזה של המיליציות הולכת וגוברת במהלך ששת החודשים הראשונים של ממשל ביידן, תוך התרסה נגד הצבא הלאומי" מציין ה'גארדיאן'.

למרות הנימה הנחרצת של ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-קדימי, עם כניסתו לתפקיד לפני 18 חודשים, תגובות המדינה נותרו רטוריות ברובן. חוסר הרצון של עיראק להתמודד עם המיליציות, זה עדות לכוח ולהשפעה שהמיליציות צברו באמצעות ארסנל נשק וחדירה למוסדות המדינה.

"הוא לא קאסם סולימאני החדש" אומרים בכירים בעיראק, ב-18 החודשים שחלפו מאז שקאאני לקח את מקומו של סולימאני,

בכיר בעיראק אמר על-פי ה'גארדיאן', כי "עירק אינה בטוחה יותר, והאמריקאים לא ישיגו תוצאות טובות יותר עם קאאני, כי יכולתו לספק את הסחורה פחותה, עם סולימאני ידעת מה יש לך, והוא יכול היה לשלוט במיליציות אם ירצה בכך".

משימתו של קאאני נכשלה, הוא מוותיקי פעולות כוח קודס באפגניסטן, אך לא היה לו שום ניסיון בעיראק או בסוריה ואינו דובר ערבית. על פי מקורות רבים שפגשו את המפקד החדש ומכירים את קשריו באיראן, אין לו יחסים מיוחדים עם המנהיג העליון במדינה, האייתוללה חמינאי, או עם משרדו. על הנייר, התפקיד שהוא ממלא זהה לסולימאני, אך בפועל הוא לא מצליח להתקרב להצלחה של סולימאני.

ה'גארדיאן' מצטט בכירים עיראקים ששופכים אור על קאאני, "כשישבתי עם חאג' קאסם, דיברתי עם ההיסטוריה", אמר בכיר עיראקי. "והוא עמד במילה שלו. כשהוא אמר לך משהו, הוא יספק אותו, הבחור החדש לא אותו דבר, ואני לא בטוח שהוא יכול להיות".

"פגשתי אותו והוא אפילו לא בצלו של סולימאני", אמר בכיר עיראקי בכיר נוסף.

בכיר שלישי בעירק אמר כי "מותו של סולימאני הותיר חלל, חמינאי לא נותן פקודות ולא מתערב בקבלת החלטות ברמה נמוכה יותר. כשאנשים אומרים שהוא יכול לעצור את המיליציות אם הוא רוצה, זה לא ממש נכון, כי הוא לא עוסק ברמה כזו, זה תפקידו של מנהיג כוח קודס. הבעיה כאן היא שהאנשים כאן יודעים שהוא לא בהכרח מביא את דבר המנהיג העליון. אז הם מוכנים להתריס כלפיו, מתוך מחשבה שהם נמצאים בתחרות שווה לתשומת ליבו של חמינאי".

קאסם סולימאני איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד