י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחדל על סטרואידים

נתניהו בראיון ראשון מאז ההפסד: "מתעלמים ממני"

כחודשיים לאחר שבנט ולפיד הפכו את בנימין נתניהו ליו"ר האופוזיציה התייצב נתניהו באולפן ערוץ 20, והבהיר כי רק שם תישמע האמת | בדבריו תקף נתניהו את התנהלות צמד ראשי הממשלה ומחדליהם בקורונה, ומול איראן | על מס עבאס והצלת התוכי

נתניהו בראיון ראשון מאז ההפסד: "מתעלמים ממני"
בנימין נתניהו צילום: משה שי, פלאש 90

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הגיע הערב (שני) לאולפן ערוץ 20, שם תקף את התנהלותם של נפתלי בנט ויאיר לפיד, ראש הממשלה ושותפו החלופי, על מדיניותם מול משבר הקורונה ומול המחדל העצום והאיום הקיומי המשתקף מאיראן. בדבריו הבהיר "הם מתעלמים ממני".

בפתח דבריו התייחס נתניהו למשבר הקורונה: "אני מאוד מודאג מהקורונה. אני מעל לחודש קורא לממשלה לקנות חיסונים ולהביא חיסון שלישי למדינת ישראל. הם בזבזו כבר חודש. אני רוצה להביא מיליוני חיסונים, כדי לתת לשני מיליון בני אדם את החיסון השלישי. הייתה התנגדות בממשלה עם גנץ, אך הצלחתי לעקוף את ההתנגדות. לא הצלחתי לרכוש את כל החיסונים. אך הבאתי מיליוני חיסונים.

"יש לישראל חזקה על מיליוני חיסונים" הבהיר נתניהו, והמשיך: "לפני חודש אמרתי שאני רואה את הזן החדש מגיע. הצלחנו לצאת מהקורונה רק בזכות חיסונים. שלחתי מכתב לשר הבריאות, אך זה לא עוזר. הם מתעלמים ממני. גם הרופאים סוברים כמוני, והם קוראים להביא את החיסון השלישי".

גם מחדל נתב"ג עלה בראיון: "אני סגרתי תוך כמה שעות את נתב”ג. הכשל העיקרי זה לא להביא הנה מיליוני חיסונים שאתה מיד נותן, ואתה חוסך את הזמן שייקח אחר כך להביא את החיסונים. אני קורא כבר חודש לממשלה להביא חיסונים”.

יו"ר האופוזיציה הוסיף ותקף את החיבוק התקשורתי לה זוכה הממשלה הנוכחית: "התקשורת הסובייטית הזו מגוייסת לחלוטין. התקשורת מאתרגת אותם, לא בקופסא של אתרוג, אלא במשאית של אתרוג. זה לא רק המחדלים, אלא גם ההגנה שמגינים על המחדלים הללו”.

בהמשך דבריו עבר נתניהו להתייחס לאיום האיראני: "המחדל שלהם מול אירן הוא עצום. אם לא היינו פועלים מול אירן, היה להם כבר ארסנל כדי להשמיד את מדינת ישראל. הם צריכים להפעיל לחץ בלתי פוסק כדי לסגת מהסכם הגרעין. ללא לחץ ציבורי לא יהיה שום תזוזה. בנוסף, אתה חייב לאפשר חופש פעולה מוחלט לישראל”.

במענה לשאלה כי "הם טוענים כי לא אישרת אופציה צבאית" השיב נתניהו: "מי אומר את זה? ממשלה שמורכבת משלושה שרי ביטחון, שהיו שם, הם אומרים את זה. מי אמור להכין מערכה צבאית? המחדל הזה של ללכת ולוותר על חופש הפעולה של ישראל הוא לא טוב. לפיד אמר שהרסתי את היחסים עם ארה"ב, הם וויתרו על המאבד הציבורי".

נתניהו המשיך ועמד על כך שהסכם הגרעין הוא הדבר הגרוע ביותר למדינת ישראל: "הם יכולים לפתח בשקט, בלי התנגדות תוך קבלת מיליארדים של דולרים, הם מפתחים יכולת העשרה שבאמצעותה הם יכולים להכין ליבות של פצצת גרעין. כשאתה חותם על הסכם הגרעין, אתה מקדם אותם בהתקדמות משמעותית בהכנת פצצות גרעין שתוביל להשמדתה של ישראל".

עוד הוסיף נתניהו והתגונן מול הביקורת על פרסום חילוץ ארכיון הגרעין האיראני, "כשבאתי לפרסם את מה שעשינו באירן, אישרתי את זה קודם עם גורמי המקצוע, אך אחד הדברים שגרמו לכך שהפעילו סנקציות על אירן, זה בזכות החומרים שהבאנו, לנשיא טראמפ. אני מאוד מעריך את המדיניות שלו. לצערי, אני רואה את ההישגים האלה, ואני רואה אותם נסוגים לאחור".

נתניהו נשאר להתמקד בנושאי מדיניות החוץ ואמר על הדיווחים של רוסיה בימים האחרונים: "עם הדבר נכון, זה רע מאוד. אני פיתחתי יחסים מאוד חמים עם הנשיא פוטין. שמרתי על חופש הפעולה האווירי של מדינת ישראל בסוריה. הנאום שלי בקונגרס, הביא להסכמי השלום עם המדינות השונות".

"כל מדינות ערב ראו שיש להם משענת, ועכשיו הם רואים שאין להם משענת, הם הולכים לכיוונה של אירן. להערכתי, הדבר הבא שיקרה שמדינות במזרח התיכון יאיצו את תכניות הגרעין שלהם", הזהיר נתניהו.

"הממשלה הזאת עטופה במחדלים. זאת ממשלת הונאה. המהות של המדינאות, זאת המדינה. לדאוג לכלכלה, לעוצמה הצבאית. ואזרחי ישראל רואים את זה" קבע יו"ר האופוזיציה.

"אתה בעבר אמרת שהנהגה ממושכת היא בעייתית" נשאל נתניהו, שמיהר מצידו להסביר: "תן לאנשים לבחור. אמרתי לך שני דברים יסודיים שהייתי עושה, אלה שני מחדלים שלא יאומנו. תן לציבור להחליט, אל תיתן לכמה פקידים להחליט מי יהיה המנהיג. אם הם יחוקקו את החוק, זה יביא לזעם ציבורי שיביא ל-61 ונשנה את זה. אני מקווה שהם לא יעשו את זה".

לסיום נשאל נתניהו האם יש משהו חיובי שיש לו לומר על פועלה של הממשלה. "היא הצילה תוכי" עקץ נתניהו. לא לפני שציטט את ביטויו של ישראל כץ בישיבת סיעת הליכוד כי המיסים המוטלים כעת על הציבור הם 'מס עבאס'.

בנימין נתניהו נפתלי בנט איראן ריאיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד