י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחזה חסר תקדים

צפו: בן גביר לא כינה את היו"ר "אדוני" והורד בכוח מדוכן המליאה

מהומה במליאה בזמן נאומו של חבר הכנסת איתמר בן גביר במליאת הכנסת, כאשר יו"ר הכנסת היה ח"כ אחמד טיבי. האחרון דרש שבן גביר יקרא לו "אדוני", - אך האחרון סירב ולפי התקנון הסדרנים נאבקו עם בן גביר וניסו בכוח רב להורידו מהדוכן | לאחר מכן תקף: "טיבי מחבל"

צפו: בן גביר לא כינה את היו"ר "אדוני" והורד בכוח מדוכן המליאה
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עימות חסר תקדים בכנסת: יו"ר 'עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן-גביר הורד הערב (שני) בכוח מהדוכן במליאה, לאחר שסירב לכנות את הח"כ אחמד טיבי, בשבתו כיו"ר הכנסת בתואר "אדוני" כמקובל - והראשון אף כינה אותו "מחבל".

את נאומו פתח בן גביר ואמר: "ברשות יו"ר הכנסת, אדוני השר, כנסת נכבדה". ומיד טיבי שכאמור ניהל את הישיבה כסגן יו"ר הכנסת, קטע את בן גביר ודרש ממנו לקרוא גם לו "אדוני". בן גביר סירב ודרש מטיבי להפנות אותו לתקנון הכנסת, אך טיבי טען כי מדובר בהוראות יו"ר הכנסת.

בתגובה לדברים אמר בן גביר כי אין כל חובה לקרוא לטיבי אדוני, וקרא לעברו "אתה מחבל, לא אדוני". בתגובה טיבי השתמש בסמכותו שלא כדין, קרא את בן גביר שלוש פעמים ברציפות והורה לסדרני הכנסת להוציא אותו בכוח כיוון שלא אמר "אדוני".

בן גביר סירב לעזוב את המליאה, ובסופו של דבר הוצא על ידי המשמר בכוח: "אחמד טיבי הוא מחבל, שנתן למאבטחים הוראות בניגוד לסמכותו", מסר לאחר מכן. "זה לא יעבור בשתיקה".

"נפנה לוועדת האתיקה נגד טיבי וכבר הערב פניתי ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה להדיח את סגן יושב ראש הכנסת חבר הכנסת טיבי", הוסיף.

לפני כחודש, בן גביר התגאה שהוא לא מכנה את מנסור עבאס, כשהוא על כס יו"ר הכנסת, "אדוני". בתיעוד, שהתפרסם ב'בחדרי חרדים', התייחס יו"ר 'עוצמה יהודית' למצב הפוליטי בכנס פוליטי, כשאחת מהפעילות קטעה אותו ואמרה כי היא שמה לב שהוא לא קורא לעבאס "אדוני".

בן-גביר אישר את הפרטים, ואמר כי הוא מקפיד בכוונה לא לכנות את עבאס במילה "אדוני", בזמן שהאחרון משמש בתפקיד יו"ר הכנסת. בנוסף, סיפר כי הוא מקפיד גם לא לכנות כך את השר עיסוואי פריג'.

איתמר בן גביר הוסיף וציין כי הוא נשען על טענת חז"ל שבגלל שמונה פעמים שיעקב קרא לעשו "אדוני", מלכות ישראל נדחתה מפני המלכות של עשו.

"אדוני יו"ר הכנסת", אלה מילים שכמעט כל חבר כנסת מקפיד להגיד בפתח נאומו במליאה. אלא שכאמור, בן-גביר, הטוען כי עבאס תומך טרור, מסרב לכנותו כך, באדיקות, כאקט מחאתי.

מחבל אחמד טיבי איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד