י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"המידע המציק והכואב"

בנאום במליאה: חבר הכנסת הקריא את חשיפת 'בחדרי' • צפו

במהלך נאום שנשא במליאת הכנסת הקריא ח"כ משה אבוטבול חשיפה שפורסמה ב'בחדרי חרדים' אודות דרישת הרפורמים והקונסרבטיבים לקדם את מתווה הכותל ואף קיימו לשם כך פגישה בכנסת • צפו בדבריו

בנאום במליאה: חבר הכנסת הקריא את חשיפת 'בחדרי' • צפו
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסגרת סדרת נאומים נגד הרפורמים, חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס הקריא בפני חברי הכנסת בנאום שנשא מעל דוכן הכנסת את חשיפת 'בחדרי חרדים', על כך שהרפורמים יוזמים להביא בקרוב את מתווה הכותל להכרעה בממשלה ולבטל את ההקפאה שאותה דרשו החרדים בממשלה הקודמת.

"הממשלה הזו מנותקת לגמרי מהציבור 360 מעלות, והיות שהשרים לא יורדים לעם אז העם יורד עליהם ואנו כשליחי הציבור והעם נביא מה בדיוק חושבים שם עליהם בעם. ראשית רציתי להביא לציבור את המידע המציק והכואב של ארי קלמן שחשף בבחדרי", פתח אבוטבול והקריא את הכתבה.

"20 דמויות מפתח של התנועות הרפורמית והקונסרבטיבית נפגשו בחדר הוועדה לביקורת המדינה יחד עם שר המשפטים וסגן ראש הממשלה גדעון סער, השרים תמר זנדברג ונחמן שי וחברי כנסת נוספים. במפגש עם השרים הם הציגו את היעד המרכזי שלהם והוא ביטול הקפאת מתווה הכותל. בתנועות הללו מזהים הזדמנות להעביר את מתווה הכותל משום שמי שניסח אותו היה שר התפוצות דאז וראה"מ בהווה נפתלי בנט. מנהיגי הקהילות שהגיעו מחו"ל הפצירו מגורמי המפתח בממשלה למהר עם ביטול ההקפאה מחשש שהממשלה תיפול מהר".

עוד ציטט מהחשיפה שפרסמנו: "גורם במפלגת ימינה אמר כי אין חשש שהשרים איילת שקד ומתן כהנא יתנגדו לביטול ההקפאה וישתמשו בזכות הווטו על אף הזעם החרדי הצפוי".

כן ציטט כי באותה פגישה אמר ח"כ אלון טל מ'כחול לבן' לחברי המשלחת: "יש ממשלה חדשה שמבינה שיש דרכים רבות להיות יהודי.. – ונעשה הכל להבטיח לכל יהודי ויהודיה ולכל אדם חופש דת ומצפון במדינתם" והצהיר בפניהם: "אני הנציג שלכם בכנסת".

נציג הרפורמים בכנסת שמחזיק בעמדת מפתח של ראשות ועדת החוקה, ח"כ "ראביי" גלעד קריב אמר לחבריו במפגש: "חייבים להבין כמה דברים.. ציפיות ריאליות וצנועות. קל לעשות את הטעות שעשינו כמה פעמים בעבר שזיהינו חלון הזדמנויות. העובדה שיש לנו ממשלת אחדות יוצרת הזדמנות וגם אתגר".

שר התפוצות נחמן שי ממפלגת 'העבודה' הצהיר בפני חברי המשלחת: "אני מאמין בשוויון, שוויון בין אנשים ושוויון בין זרמים, ומשרד התפוצות בראשותי יפעל יחד עם כל הזרמים ועבור כל הזרמים כדי לחזק את הקשר בין ישראל לבין יהדות התפוצות". כך אבוטבול במליאת הכנסת.

משה אבוטבול הרפורמים מתווה הכותל חשיפת בחדרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד