י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לצד עלייה בחולים הקשים

זהירות: מגמת עלייה בתחלואה במגזר החרדי

מספר החולים שבמצב קשה מנגיף הקורונה ממשיך לעלות, ואחוז המאומתים בבדיקות הוא הגבוה מאז חודש מרץ - כך עדכן אתמול משרד הבריאות. לפי הנתונים, 1,404 נדבקים חדשים אותרו ביממה האחרונה, וזאת מתוך 67,676 בדיקות | במקביל, אצל החרדים מזהים מגמת עליה

זהירות: מגמת עלייה בתחלואה במגזר החרדי
חרדים עם מסכה בירושלים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במשרד הבריאות מזהים מגמה מטרידה, שלפיה ישנה עלייה חדה במספר הנדבקים במערכת החינוך החרדי. בתחילת החודש אותרו רק שני תלמידים שחלו בקורונה, ואילו אתמול המספר כבר עלה ל-236 חולים. אתמול נודע כי 12 מקרים של וריאנט הקורונה מסוג דלתא פלוס התגלו בישראל. מקורם של רוב המקרים הוא מגיאורגיה, ונכון לעכשיו לא ידוע כמה שרשראות הדבקה יצרו אותם 12 נדבקים. כך מדווח הבוקר עיתון 'מעריב'.

שיעור הנדבקים היומי אמש עלה ל-2.08% הנתון הגבוה ביותר בקטגוריה זו בגל ההתפרצות הנוכחי. מספר החולים שבמצב קשה ממשיך לעלות ועומד על 121, מתוכם 20 מונשמים. 6,461 ישראלים נפטרו מקורונה מאז פרוץ המגיפה בארץ.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש קיים אתמול תדרוך עיתונאים, שבמהלכו התייחס לעלייה בנתוני התחלואה. "העלייה הזאת מדאיגה אותנו", אמר אש. "קבינט הקורונה אישר את התו הירוק במטרה לבלום את העלייה בתחלואה. אנחנו מקווים שעם שיתוף פעולה של הציבור, לרבות שמירה על שאר ההנחיות הקיימות, נשיג את המטרה".

אש ציין כי היקף הבדיקות המהירות יתרחב בהדרגה, והן יפעלו באופן מלא החל מ-8 באוגוסט. הוא התייחס גם לבדיקות הביתיות שצפויות להימכר בקרוב בבתי המרקחת: "הן מיועדות לשימוש עצמי בלבד. הבדיקה העצמית לא מחליפה את בדיקת ה-PCR. אם אדם נמצא חיובי בבדיקה הזאת, עליו להיכנס לבידוד ולהיבדק בהקדם בבדיקת PCR יכול להיות מצב שהיא תהיה שלילית ואז ניתן לצאת מהבידוד".

קורונה חרדים הווריאנט ההודי דלתא נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד