י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לעצור את השערורייה"

המדינה עתרה: הבוקר יפונה מאחז בהר חברון

בעקבות עתירת המדינה לבג"צ בדבר הסדרת המאחז שהוקם בהר חברון, הבוקר יתקיים פינוי של שבע משפחות ממרכז חירום אדוריים בהר חברון | יוחאי דמרי ראש המועצה האזורית הר חברון: "חייבים לעצור את השערורייה"

המדינה עתרה: הבוקר יפונה מאחז בהר חברון
בית דרור צילום: דוברות הר חברון

הבוקר מתכננת המדינה לפנות 7 משפחות ב"בית דרור", מרכז חירום אדוריים בהר חברון.

"בית דרור", נבנה על ידי המדינה באדמות המדינה ואוזרח לפני 10 שנים. המועצה האזורית הר חברון קיבלה חוזה להשתמש במקום הזה ולאחר רצח מיכי מרק הי"ד ב2016, נכנסו להתגורר בו משפחות. בחודש אפריל האחרון נוספו מבנים יבילים למתחם וכעת, על אף שהם מאוכלסים, המדינה מתכננת פינוי של 7 משפחות.

תומאל יו"ר היישוב מסר: "הרבה כאב גדול, אנחנו הגענו בשליחות ואהבה גדולה לארץ ועכשיו אנחנו עוברים טלטלה גדולה."

יוחאי דמרי ראש המועצה האזורית הר חברון נמצא הבוקר באדוריים: "פנינו לבית המשפט שיעצור את השערורייה. לא יכול להיות שבכל אדמות המדינה מתקיימת אכיפה מינימלית ודווקא בתוך שטח יישוב מוכר, שנמצא באדמות מדינה ובקו כחול מפנים משפחות בכוח,

אני קורא לשר הביטחון ולראש הממשלה נפתלי בנט ולכל שותפיו אוהבי ארץ ישראל לעצור את הפינוי המיותר הזה. אף אחד לא רוצה לראות את המראות הקשים של פינוי".

‏המדינה בעתירתה לבג"ץ דרשה כי נציגי המנהל האזרחי יתפסו הבוקר שבעה מבנים בלתי חוקיים שהוקמו באדוריים שבדרום הר חברון. תושבי המקום, שעתרו נגד הפינוי, טוענים כאמור, כי שבעת המבנים הוקמו במקום בתיאום עם גורמי הממשל, לאור כוונות והצהרות המדינה לפעול להסדרת המקום.

עדכון לשעה 10:00, התארגנות של הכוחות בשטח, מועד הפינוי נקבע לשעה 12:00.

פינוי מאחזים הר חברון החלטת בגצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד