ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
זעם על הממשלה

המתנחלים במכתב לבנט: "לא מתייחסים אלינו"

בעקבות אי קביעת תאריך לכינוס המועצה העליונה לתכנון, שתפקידה לאשר יחידות דיור ביו"ש. ולאחר שבעה חודשים ללא קידום תוכניות בניה, מועצת יש"ע שיגרה מכתב לראש הממשלה ובו מחתה על אי התייחסות מצד הממשלה: "אין שום מענה" | יו"ר המועצה, שתומך בממשלה, הוסיף: "לא נוכל להמשיך לשתוק"

המתנחלים במכתב לבנט: "לא מתייחסים אלינו"
מנוף, אילוסטרציה צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

לאחר שבעה חודשים ללא קידום תוכניות בנייה ביו"ש, היום (שלישי) ראשי המתנחלים שלחו מכתב לראש הממשלה, בו מחאו שעדיין אין תאריך יעד לכינוס מועצת התכנון העליונה, מת"ע.

מועצת יש"ע, המורכבת מרוב ראשי הרשויות ביו"ש, מחאו על כך שמת"ע, אשר אחראית על קידום הבנייה בהתיישבות, לא התכנסה 7 חודשים. בנוסף, תהו מדוע בממשלה לא מתייחסים או משיבים להם.

"על פי הנוהל הרגיל בשנים האחרונות", כותבים ראשי המועצות במועצת יש"ע, "בכל שלושה חודשים מתכנסת ישיבת מת"ע לאישור וקידום תוכניות, כאשר בכל פעם מקודמות כל התוכניות שהיו מאושרות לקידום מבחינה תכנונית בכל המרחב ללא יוצא מן הכלל".

הם המשיכו: 'כיום, אנחנו נמצאים במצב שלא היה כמוהו מאז ימי ההקפאה של אובמה. חודשים על גבי חודשים בהם נעצרות תוכניות הבנייה בהתיישבות באופן שיטתי ואין שום מענה מצד הממשלה. רק שתיקה".

"אנו דורשים שתושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן לא ייפגעו ולא תהיה אפליה כלפיהם בכל נושא קידום התכנון", נכתב לראש הממשלה.

"אנחנו מדברים כל הזמן עם הגורמים במשרד ראש הממשלה ובמשרד הביטחון ולא שומעים תאריך יעד לישיבת המת"ע הקרובה", מסר יו"ר המועצה דוד אלחייני, שתומך בממשלה. "שבעה חודשים דוחים אותנו".

"אני וחבריי ראשי הרשויות מייצגים במכתב הזה חצי מיליון תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן ואומרים – לא נוכל להמשיך לשתוק. הבנייה בהתיישבות היא הדבר הבסיסי ביותר", סיכם.

מתנחלים בניה בהתנחלויות שלומי לחיאני נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד