י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סידור עבודה: כך תהפכו את ההתנהלות העסקית שלכם לאפקטיבית יותר

ככל שהעבודה מתנהלת מדי יום ובצורה מסודרת, כך גם האפקטיביות של כל העובדים, בלי יוצא מהכלל • בואו לקרוא טיפים חשובים בנושא

סידור עבודה: כך תהפכו את ההתנהלות העסקית שלכם לאפקטיבית יותר
סידור עבודה צילום: freepik

מה שמניע בעלי חברות, ארגונים או עסוקים, בא לידי ביטוי שכולם מעוניינים שההתנהלות שלהם עם עובדיהם תהיה אפקטיבית. באם עסקינן אודות עסקים גדולים או בינוניים, כי אז הדרך שהייתה נהוגה פעם, לפיה נהגו לשבץ את משימות העובדים באופן ידני, רחוקה מלהיות ישימה כיום. כל בעל עסק שואף לשיפור תמידי בתרבות הארגון שלו, ושיפורים כאלו מחייבים עבודה בצורה שיטתית. על מנת שלא להיקלע לתרחישים בעייתיים, מומלצת הפעלת מערכת מובנית של סידור עבודה, במחשב. ככל שהעבודה מתנהלת מדי יום ובצורה מסודרת, באופן הזה הרבה יותר פשוט המעקב או הפיקוח אחר האפקטיביות של כל העובדים, בלי יוצא מהכלל. כמו גם אחר תפוקת בית העסק.

האם סידור עבודה מתחשב יגרום לאושר העובדים?

לא כל המעסיקים מבינים עד כמה קל להסב אושר לעובדים. עם קצת יותר התחשבות, הכול נראה אחרת. כאשר מקפידים על הכנת סידור עבודה מתחשב, גם בצרכים שלכם וגם בצרכים של העובדים שלכם, הכול נראה אחרת. כאשר העובדים מקבלים לידיהם את סידור העבודה המתחשב, הם יהיו יותר חדורי מוטיבציה ויותר מאושרים. כמו כן, הם יהיו אסירי תודה על הגמישות שגיליתם כלפיהם. בהקפדה על סידור לעובדים מתחשב, משיגים עובדים שחושבים חדשנות ויצירתיות, ומבטאים זאת בפועלם. סביר להניח, כי הם יגלו יותר אקטיביות ויציעו פתרונות של חשיבה מחוץ לקופסה. אין זה קשה מדי להניע אותם לכך, צריך רק להראות להם שמעריכים אותם ומתחשבים בצרכים שלהם.

האם סידור עבודה מאפשר לנהל יותר טוב את הזמן של העובדים?

כבעלי עסק, אתם בוודאי עמוסים במשימות מדי יום, ולחלק מהן אתם בוודאי אינכם מגיעים. אבל לכל בעיה ניתן למצוא פתרון. תארגנו את כל המשימות של העסק בתוך מערכת נוחה וידידותית למשתמש. מה שיאפשר לכם ניהול הזמן באופן יותר אפקטיבי. לא משנה מה גודל בית העסק. באם לא תבנו סידור עבודה קבוע, לא תוכלו לבצע מעקב אחר ההתנהלות היומית של העובדים שלכם. מה שיביא אתכם למצב של כאוס מוחלט. בנוסף לכך, ייווצר בארגון שלכם חוסר איזון, ולעימותים בין העובדים. ולמה? אתם בוודאי מעוניינים לדעת. ובכן, ייתכנו תרחישים שלאורם עובד אחד ירבה במשימות, לעומת עובד אחר שיהיו לו מעט משימות. ובמשך רוב היום יהיה שכוב אפרקדן בחוסר מעש. מצב זה עלול להביא לכדי התקוממות של מי שעבד בלי רגע דל. כל הרעיון הוא לעזוב את הניירת, שכבר ידעה ימים טובים מאלו. זה הזמן לעבור למערכת של סידור העבודה באופן ממוחשב. מדובר על מערכת שמאפשרת מעקב אחר שיבוצי העובדים, ולגלות מי מהם לא הגיוני. כמו כן, לוודא שאין כפל משימות. וכולי.

מה הקשר בין סידור משמרות לרווחת העובדים לבין מוטיבציה של העובדים?

רוב המעסיקים מעניקים משנה חשיבות לרווחה של העובדים שלהם. ידוע, כי החיים של עובדי משמרות אינם קלים. השינה ההפוכה, במקום בלילה, ישנים ביום. הארוחות בשעות הפוכות. לא פשוט, כלל וכלל. בתור עובדי משמרות, הדאגה לרווחתם מאוד חשובה. כאשר מבצעים סידור משמרות, מן הראוי להקדיש זמן ומאמצים לרווחת העובדים, שעובדים בתנאים קשים יותר. ואם כל זאת נעשה, כי אז המוטיבציה והמורל, אף הנפשי והן הפיזי, של העובדים, רק ילך ויגדל. לא תהיה יותר חשיבות לעייפות המצטברת שלהם, והסטרס, כמו גם העייפות, יהיו בטלים בשישים.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד