י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אלהרר צהלה

ח"כ קרעי עלה לדוכן הכנסת ואמר: "הדיקטטור ביבי". צפו

במהלך הפיליבסטר הלילי בכנסת נרשמה תקרית משעשעת כשח"כ קרעי מהליכוד עלה לדוכן ובמקום להגיד "הדיקטטור טיבי" אמר בטעות "הדיקטטור ביבי" | צפו

ח"כ קרעי עלה לדוכן הכנסת ואמר: "הדיקטטור ביבי". צפו
שלמה קרעי צילום: Hadas Parush/Flash90

במהלך הפיליבסטר הלילי במליאת הכנסת (שני) נרשמה תקרית משעשעת ומוזרה כח"כ קרעי, מתומכיו הבולטים של יו"ר הליכוד והאופוזיציה נתניהו, אמר מעל בימת הכנסת "הדיקטטור ביבי".

קרעי עלה לדוכן המליאה וביקש להתייחס לתקרית יוצאת הדופן בו הורד מהדוכן ח"כ איתמר בן גביר לאחר שלא כינה את יו"ר הכנסת "אדוני". קרעי עלה לדוכן וביקש לומר "הדיקטטור טיבי", אך בטעות אמר "הדיקטטור ביבי", אך מיד עלה על טעותו וחייך. קרעי התנצל והפטיר כי הטעות התרחשה לאחר ארבע שעות מתישות במליאה.

ח"כ קארין אלהרר נראית בתיעוד כשהיא מחייכת מאוזן לאוזן ונרגשת מהטעות המביכה של הח"כ מהליכוד.

כזכור, עימות חסר תקדים נרשם אמש בכנסת: יו"ר 'עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן-גביר הורד בכוח מהדוכן במליאה, לאחר שסירב לכנות את הח"כ אחמד טיבי, בשבתו כיו"ר הכנסת בתואר "אדוני" כמקובל - והראשון אף כינה אותו "מחבל".

את נאומו פתח בן גביר ואמר: "ברשות יו"ר הכנסת, אדוני השר, כנסת נכבדה". ומיד טיבי שכאמור ניהל את הישיבה כסגן יו"ר הכנסת, קטע את בן גביר ודרש ממנו לקרוא גם לו "אדוני". בן גביר סירב ודרש מטיבי להפנות אותו לתקנון הכנסת, אך טיבי טען כי מדובר בהוראות יו"ר הכנסת.

בתגובה לדברים אמר בן גביר כי אין כל חובה לקרוא לטיבי אדוני, וקרא לעברו "אתה מחבל, לא אדוני". בתגובה טיבי השתמש בסמכותו שלא כדין, קרא את בן גביר שלוש פעמים ברציפות והורה לסדרני הכנסת להוציא אותו בכוח כיוון שלא אמר "אדוני".

בן גביר סירב לעזוב את המליאה, ובסופו של דבר הוצא על ידי המשמר בכוח: "אחמד טיבי הוא מחבל, שנתן למאבטחים הוראות בניגוד לסמכותו", מסר לאחר מכן. "זה לא יעבור בשתיקה".

"נפנה לוועדת האתיקה נגד טיבי וכבר הערב פניתי ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה להדיח את סגן יושב ראש הכנסת חבר הכנסת טיבי", הוסיף.

שלמה קרעי בנימין נתניהו אחמד טיבי קארין אלהרר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד