י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיבה לדאגה

החוקרים מזהירים: בחודש הקרוב מספר החולים הקשים ישלש את עצמו

על פי הדו"ח, הערכת יעילות של החיסון במניעת תחלואה קשה עומדת על כ-80% ויעילות של כ-90% במניעת תמותה. מועילות החיסון נמוכה משמעותית מהמועילות שנצפתה בחודש מרץ | ללא עיכוב משמעותי צפויה הגעה לכ-200-400 חולים קשה באמצע אוגוסט | כל הפרטים

החוקרים מזהירים: בחודש הקרוב מספר החולים הקשים ישלש את עצמו
מחלקת קורונה באסף הרופא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה, מנטרים עבור הממשלה את מצב תחלואת הקורונה בישראל, וגם היום (שלישי) הם פרסמו דו"ח מיוחד אשר נמסר לקברניטי המדינה.

על פי הדו"ח הערכת יעילות של החיסון במניעת תחלואה קשה עומדת על כ-80% ויעילות של כ-90% במניעת תמותה. מועילות החיסון נמוכה משמעותית מהמועילות שנצפתה בחודש מרץ.

עוד אומרים החוקרים קצב ההדבקה עולה וצפוי להמשיך לעלות ללא הטלת מגבלות. עליה דומה צפויה בתחלואה קשה ובמונשמים. העיכוב בעלייה במספר המונשמים דומה לעיכוב שנחזה בגל יולי בשנה שעברה.

בדו"ח מושווית גם תקופה זו השנה לאשתקד, על פי החוקרים מחברי הדו"ח העצירה של גל התחלואה בשנה שעברה ארעה עקב הגבלות בחצי השני של יולי, אלו לא ננקטו השנה ולכן לא צפויה עצירה דומה בזמן הקרוב. הבלימות שנצפות בבריטניה והולנד עשויות לנבוע מגורמים מקומיים, אין בסיס להניח שעצירה דומה תתרחש בארץ.

ללא עיכוב משמעותי צפויה הגעה לכ-200-400 חולים קשה באמצע אוגוסט מבהירים החוקרים לסיום, ומסכמים כי נדרש לבצע מחקר פרטני להבנת השפעת היסטוריה פרטנית של חולים מונשמים. ייתכן שחלק משמעותי מהתחלואה הקשה הנצפית קשור למצב קיים אצל החולים, אולם אין לנו מידע פרטני בנושא.

האוניברסיטה העברית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד