י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשש באופוזיציה

חשש: הח"כית מהליכוד מתכננת לערוק לקואליציה?

באופוזיציה חוששים כי חברת הכנסת מהליכוד קרן ברק מתכננת לערוק משורות האופוזיציה ולהיכנס לקואליציה. מחר תעלה הצעת חוק של ח"כ ברק שתזכה באופן מפתיע לתמיכת הקואליציה | ח"כ ברק: "מדובר בקשקוש גמור"

חשש: הח"כית מהליכוד מתכננת לערוק לקואליציה?
נפתלי בנט/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/דוד כהן, פלאש 90

יחסי הכוחות בין הקואליציה לאופוזיציה מתנהלים בימים אלה בהפרש של סיכה, קול אחד בלבד מפריד בין ניצחון להפסד של הקואליציה, המתקרבת לימים קריטיים של העברת התקציב וקידום רפורמות, לשם כך פועלים בקואליציה למצוא עריקים עם פוטנציאלים במטרה להגדיל את כוחה ולהחליש את האופוזיציה.

לשם כך העבירו באחרונה את הצעת החוק לפיצול הליכוד, הקובע כי לא צריך שליש סיעה כדי להתפצל, אלא מספיק 4 ח"כים בלבד, הצעה שתקל על הקואליציה למצוא עריקים ולהביא אותם לתוך הקואליציה הצרה כיום.

בשבוע האחרון, נשמעים כמה וכמה קולות של ח"כים באופוזיציה, בין היתר גם חברים מהליכוד, המעלים חשש כי חברת הכנסת קרן ברק חותרת לערוק מהליכוד.

לפני כשלושה שבועות, בקומת הוועדות שבמשכן הכנסת - כך מוסרים לנו שני עדים שנכחו במקום - חברת הכנסת קרן ברק, הטיחה בחבר הכנסת יואב קיש: "תפסיק לשלוח עלי אסמסים", והוא בתגובה הטיח בה חזרה: "תפסיקי את לחפש כאן עריקים".

מה שמעורר דאגה באופוזיציה היא הצעת החוק של חברת הכנסת קרן ברק מהאופוזיציה שאושרה השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה, ותעלה להצבעה מחר (רביעי) במליאת הכנסת ותקבל את תמיכת הקואליציה והממשלה, כאשר אין זה סוד כי לרוב, הצעות חוק המוגשות מטעם חברי האופוזיציה, אינן מתקבלות ע"י השרים וחברי הכנסת מהקואליציה, הנמצאים בוועדות השונות.

מדובר בהצעה של חברת הכנסת ברק, לפיה בן זוג שהתנהג באלימות כלפי בן הזוג השני – ישללו ממנו זכויותיו הקנייניות על דירה משותפת. חשוב לציין כי חוק זה חשוב מאוד, אך הוא ממש לא החוק הראשון החשוב המועלה ע"י האופוזיציה, וחוקים קודמים, בניגוד לחוק זה, לא אושרו ולא קודמו.

תופעה של עריקים הינה תופעה מוכרת הגורמת לכאבי ראש רבים עבור האופוזיציה. אמנם, תהליך כזה של עריקה טומן בחובו לא מעט חסרונות עבור העריקים. כמו לדוגמה: חוסר בתמיכה ציבורית, סיכון עתידם הפוליטי ועוד. אך עדיין ישנם לא מעט חברי כנסת שנוקטים במהלך זה.

מטעם חבר הכנסת יואב קיש נמסר: "לא היה ולא נברא. לא היה שיח בנושא הזה".

מטעמה של חברת הכנסת קרן ברק נמסר: "מדובר בקשקוש גמור, פעילותי הציבורית בכלל ובליכוד בפרט במשך למעלה מ-20 שנים, הפכה אותי, לשמחתי, לדמות מרכזית בליכוד, ואני ומתכננת להמשיך את פעילותי הפרלמנטרית בכל העוצמה והכוח שיש בי ולהגיע לעמדות ההנהגה במפלגה שלי ובמדינה.

עוד נמסר מטעם ח"כ ברק: "אינני מעוניינת לשתף פעולה עם כל הטרלה שעולה מכל צד פוליטי שהוא וכל פרסום שקרי ומופרך אודותיי, הוא על אחריות המפרסם בלבד. צר לי שהכתבת משתפת פעולה עם בעלי אינטרסים פוליטיים צרי עין, שקשה להם עם הצלחתי המקצועית, הפוליטית והפרלמנטרית ומבלי שיהיה להם כל קשר למציאות".

לסיום היא מוסרת: "אני גאה בחריצות ובמקצוענות שמובילים אותי להצלחה אחרי הצלחה ולהובלת נושאים משמעותיים חברתיים ולאומיים, כולל החוק שבע"ה יעבור מחר קריאה טרומית בכנסת ויתקן עוול היסטורי ויסייע רבות לבני משפחות החוו אלימות".

קרן ברק עריקה הליכוד קואליציה יואב קיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד