ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
יצליח לפייס?

פרשת הריגול: גנץ ימריא לצרפת וימסור מידע חסוי לשרת ההגנה

שר הביטחון בני גנץ ימריא מחר לצרפת וינסה לפייס את הצרפתים שזועמים בעקבות הפרסום כי מרוקו השתמשה בתוכנת ריגול ישראלית נגד הנשיא מקרון

פרשת הריגול: גנץ ימריא לצרפת וימסור מידע חסוי לשרת ההגנה
שר הביטחון, בני גנץ צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ברקע הטענות מצד צרפת שמתוכנת הריגול פגסוס של חברת 'NSO' הישראלית שנמכרה למרוקו בוצע מעקב אחר הנשיא הצרפתי מקרון, שר הביטחון בני גנץ ימריא מחר (רביעי) לביקור בזק בצרפת, ביקור שתואם עוד קודם התפוצצות פרשיית הריגול.

הכתב ניר דבורי מדווח הערב ב'חדשות 12' כי נושא תוכנת הריגול יהיה הנושא המרכזי בביקורו של שר הביטחון גנץ בצרפת, ובשל כך אף לא דחו או ביטלו את הביקור המתוכנן, שכעת הופך לקריטי עוד יותר.

לפי הדיווח, השר גנץ צפוי להציג לשר ההגנה של צרפת ממצאים ראשוניים שנאספו בימים האחרונים על-ידי מערכת הביטחון ויכולים אולי להתחיל לשרטט את הכיוון לגבי הימצאותה של אותה תוכנת ריגול ישראלית. לפי דבורי, ישראל מתכננת להראות "מס רצינות" אל מול הצרפתים, ולומר כי אם נעשו חריגות, ואכן המרוקנים, כפי שמאשימים אותם הצרפתים, עשו שימוש בתוכנת הריגול נגד הנשיא מקרון, ייתכן וישראל תעשה צעד דרמטי ותבטל את ההרשאות לשימוש בתוכנה שניתנו למרוקנים.

עוד מציין דבורי כי כלל לא בטוח שצרפת היא המדינה היחידה שישראל תצטרך לתת לה דין וחשבון בנושא בתקופה הקרובה ובמשרד הביטחון נערכים לכך.

במערכת הביטחון יצטרכו עכשיו לשקול מחדש לאור התקריות הבינלאומיות את מדיניות האישורים בסחר בסייבר ההתקפי, נושא שמתגלה כקריטי ביחסיה של ישראל וידידותיה בעולם.

כזכור, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שינה את מספר הטלפון הסלולרי שלו לאחר שדיווחים בתקשורת הצרפתית העלו כי הוא מרוקו משתמשת בתוכנה נגדו.

"יש לו מספר מספרי טלפון. זה לא אומר שמרגלים אחריו. זה רק צעד לביטחון", אמר גורם צרפתי לסוכנות הידיעות רויטרס. מקרון כינס ביום חמישי האחרון פגישות אבטחת סייבר "בזמן חירום", ושוחח על אפשרויות תגובה לדיווחים הללו. בישיבה נקבע כי ממשלת צרפת בוחנת דרכים לחזק את תשתית אבטחת הסייבר שלה ולהגן על מבני ציבור, כמו בתי חולים.

תוכנת הריגול של פגסוס נוצרה על ידי חברת NSO הישראלית. תוכנת הריגול מסופקת לגורמים ממשלתיים למטרות מאבק בפשע וטרור. תוכנות הריגול יכולות להאזין באופן סמוי לטלפונים ניידים של אפל ואנדרואיד, התוכנה מאפשרת גם להקליט את המיקרופון והמצלמה של הטלפון.

מרוקו מכחישה את ההאשמות והגישה תביעת דיבה נגד ארגון אמנסטי אינטרנשיונל שפרסם את הדיווח. עורך הדין המייצג את מרוקו בפרשה, אוליבייה באראטלי, אמר כי ממשלת מרוקו "אינה מתכוונת לשתוק על לשקרים הרבים ולחדשות המזויפות שהופצו בימים האחרונים". הדיון הראשון בתיק בבית משפט בפריז נקבע ל-8 באוקטובר.

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין כינתה את דיווחי הריגול של פגסוס "בלתי מקובלים לחלוטין", ואילו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי "חשוב" שהתוכנה לא תיפול לידיים הלא נכונות.

 

ריגול פגסוס עמנואל מקרון בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד