י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שנאה עיוורת

צלב קרס נמצא חרוט במעלית של משרד החוץ האמריקני

מחלקת המדינה הודיעה אתמול (שלישי) כי התגלה צלב קרס שנחרט במעלית בבניין הממוקם בפוגי בוטום בוושינגטון הבירה

צלב קרס נמצא חרוט במעלית של משרד החוץ האמריקני
אילוסטרציה צילום: ליקווד סקופ

סגנית דובר משרד החוץ האמריקני, ג'לינה פורטר, אמרה בתדרוך עם עיתונאים כי כתובת גרפיטי אנטישמית מתקופת השלטון הנאצי בגרמניה, התגלתה ביום שני בלילה. "לרוע המזל, אתמול מאוחר בלילה נמצא צלב קרס חרוט במעלית בבניין שלנו כאן, במשרד החוץ" אמרה פורטר.

"הגרפיטי הזה הוסר והאירוע ייחקר", הוסיפה. פורטר הוסיפה כי שר החוץ אנטוני בלינקן, הנמצא בימים אלה במסע דיפלומטי בהודו ובכווית, העביר מסר לכל עובדי משרד החוץ של גינוי האירוע, וכינה אותו "מתועב לחלוטין".

בלינקן הוא יהודי ויש לו משפחה ששרדה את השואה. פורטר אמרה כי המסר של שר החוץ מראה כי האירוע הוא "תזכורת כואבת לכך שאנטישמיות אינה שריד של פעם, היא עדיין כוח שאנו מתמודדים איתו בעולם ולצערנו אנו מתמודדים איתו קרוב לבית". היא הוסיפה, כי "צריך לומר כי לאנטישמיות אין מקום בארצות הברית ובוודאי שאין לה מקום במשרד החוץ. אנחנו יכולים וחייבים לעמוד ולדחות סוג זה של דברי שנאה בכל הצורות".

אתר 'אקסיוס' דיווח לראשונה ביום שלישי כי צלב הקרס נמצא במעלית מספר 36 במטה הראשי של המדינה בפוגי בוטום, וכי כתובות הגרפיטי הופיעו בסמוך למשרדו של השליח המיוחד בארה"ב לפיקוח ולחימה באנטישמיות.

גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם, הגיב, "‏צלב הקרס שצוייר במחלקת המדינה האמריקאית מראה שוב כיצד האנטישמיות אינה מבחינה בין יהודי ליהודי, ופוגעת לא רק בישראל אלא בעולם כולו. עלינו להיאבק יחד בנחישות כנגד אנטישמיות מכל סוג ולמצות את הדין עם כל אדם אשר יפעל מתוך שנאה לעם היהודי".

צלב קרס משרד החוץ מעלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד