י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שני עצורים בביתר עלית • ראש העיר והרבנים נחקרים

חוקרי משטרה פשטו על עיריית ביתר עלית - שני חשודים נעצרו • ראש העיר, רבניה, חברי הבד"צ והנהלת העיר בחקירה • המשטרה: חשדות כבדים נגד 'משמרות הצניעות'

מאיר רובינשטיין
מאיר רובינשטיין



ראש העיר ביתר עלית, מאיר רובינשטיין, רבני העיר, חברי הבד"צ וחברי הנהלת העיר זומנו הבוקר לחקירה במשרדי יחא"ה של המשטרה.

במוקד החקירה: תלונה שהגיש אחד מנערי השוליים בעיר על טיפול אגרסיבי, לכאורה, בנוער נושר במהלך השנים האחרונות מצד ניסים חדד, מי שהיה אחראי מטעם העירייה על הטיפול בנוער.

הבוקר פשטו חוקרי יחא"ה של המשטרה על משרדי עיריית ביתר עלית. החוקרים לקחו עמם מחשבים ושרתים מחדר המחשבים של העירייה וחומר רב.

מאיר רובינשטיין הגיב ל'בחדרי חרדים' בדרכו לחקירה: "חדד יקירנו ואהובנו, אשרינו שנתפסנו על דברי תורה".

ניסים חדד שמש כאחראי על מועדון הנוער הנושר מטעם העירייה, ולעיתים היה עורך סיורים בעיר כדי למגר בעיות שנוצרו כתוצאה מתופעת הנשירה.

במהלך השנים האחרונות טענו צעירים הנימנים על נוער השוליים בעיר, כי הטיפול בו נוקט חדד אגרסיבי, לכאורה, ואף ירד לעיתים לפסים אלימים.

מהמשטרה נמסר כי יחידת להב מנהלת מזה מספר חודשים חקירה סמויה, שעניינה חשד לביצוע עבירות אלימות ועבירות נוספות, תחת אמתלה של שמירת הצביון הדתי בעיר ביתר עלית. הבוקר ערכה היחידה פעילות, במסגרתה נעצרו שני חשודים, עוכבו נוספים לחקירה ונערכו חיפושים - מרביתם בבתים בביתר עלית.

מהחקירה עולה, כי החשודים ניהלו 'משמרות צניעות' שעסקו בפיקוח על הצביון הדתי, בהם שמירה על הסדר ועל הצניעות, באוטובוסים וברחובות העיר.

לחשודים מיוחסות עבירות של איומים, חבלה בנסיבות מחמירות, תקיפה סתם, חטיפה, כליאת שווא והדחה בחקירה כנגד אזרחים, חלקם נערים ונערות, שהפרו לתפיסתם של החשודים את הצביון הדתי של העיר.

החשודים שנעצרו יובאו להארכת מעצרם מחר בבית משפט השלום בראשל"צ.

תגובת עיריית ביתר עילית: דלת ביתו הוצתה, נוקבו צמיגי מכוניתו

"עיריית ביתר עילית מפעילה בית חם לנערות במצוקה. כמו כן הפעיל האגף, עד לפני כשנה, את תוכנית נוח"ם בסיוע ארגון 'לב שומע'. באמצעות תוכנית זו שהייתה מודל לערים נוספות, הופעלה מדרשיה ונערכה פעילות עשירה לבני הנוער ולהורים. הופעל מרכז הורים מתבגרים ועוד.

על פי הנחיית ראש העיר פועלת מדרשה בכל ערב/לילה ובה מדריכי נוער מיומנים ומקצועיים העוסקים בפעילות עם הנוער. לצד המדרשה מפעילים פעילי הנוער מטעם העירייה מועדון שבו הציבה העירייה; מתקני כושר וספורט, ומתקיימות בו תחרויות שונות ופעילות תרבותית מגוונת.

מרבית הנערים/ות משתפים פעולה, וזו לדעת אנשי המקצוע דרך הטיפול הטובה ביותר בנוער כזה; בדרכי נועם 'להאהיב שם שמיים'. לצערנו, לא כל הנוער הזה משתף פעולה וחלקו מעורב לעיתים רחוקות בתקריות.

במסגרת הדיונים התקופתיים/השגרתיים עם מפקדי המשטרה אנו מקיימים דיונים גם בנושא בכדי למצוא את הדרך הנאותה להגברת האכיפה נגד אותם נערים שלא משתפים פעולה על דרך החיוב. ההוראה לכל פעילי הנוער ועובדי העירייה היא חד משמעית; איש אינו מעל לחוק וכל הפעילות חייבת להיעשות אך ורק במסגרת החוק.

עיריית ביתר עילית והעומד בראשה גאים על העובדה כי אין, וגם לא תהיה, כל פרובוקציה או עימות מילולי, ובוודאי ובוודאי לא פיזי, בתחבורה הציבורית. הכול נעשה בדרכי נועם ובהבנה מלאה.

ניסים חדד היה עובד עירייה. בתפקידו כ'פעיל שכונתי בתחום הנוער' עשה חדד את עבודתו ביעילות רבה, והיה מסור בלב ונפש לנוער ולא אחת היה מארח אותם בביתו, בימי חול שבתות וחגים - בני נוער שלצערנו הוריהם סילקו אותם מבתיהם. לא אחת הוא חתם ערבות לשחררם ממעצר, העיד לטובתם בבתי המשפט וסייע להם בכל דרך אפשרית. חדד אף ערך מפגשים בין הנערים לנציג גדוד 'נצח ישראל', כשבסיומו גויסו חלקם לגדוד. כך גם הצליח, כדרכו, במזג נעים ובאווירה חברית, להסדיר לעשרות נערים מסגרות לימוד ותעסוקה.

לצערנו, מספר נערים קטן מפר לעיתים את הסדר הציבורי בעיר ולא אחת הותקפו תושבים ובהם נשים וילדים על ידם. תלונות השווא שהוגשו נגד חדד הן עורבא פרח! ונועדו להסיט את תשומת הלב הציבורית והמשטרתית ממעשיהם.

חדד עצמו הותקף לא אחת על ידי אותו מיעוט קטן של צעירים. דלת ביתו הוצתה, נוקבו צמיגי מכוניתו ומשפחתו הותקפה קשות. חדד מעולם לא הגיש תלונה במשטרה נגד אותם נערים עבריינים וזאת כדי שחלילה לא יירשם להם רישום פלילי ועלול לגרום להם נזק בשיקומם שהוא כל כך חפץ".
ביתר עלית חקירה יחא''ה מאיר רובינשטיין משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד