כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

האדמו"ר קיבל את ספר התורה - ופרץ בבכי • גלריה

יותר מעשר שעות נמשך טקס הכנסת ספר התורה של סערט ויז'ניץ • מדוע בכה האדמו"ר במעמד כתיבת האותיות? • איזה ספר יצא לכבוד המאורע? • ואיפה הופיעה המקהלה?

האדמו"ר קיבל את ספר התורה - ופרץ בבכי • גלריה



אמש (יום א - ז' אדר) חגגו בחצר חסידות סערט ויז'ניץ בחיפה את המעמד ההיסטורי של הכנסת ספר תורה - שהוכנס על ידי האדמו"ר, בנדבת חסידי ואוהדי החסידות - לבית המדרש.

המעמד נפתח בשעות הצהריים במעמד סיום כתיבת האותיות, שהתקיים בביתו של האדמו"ר הצמוד לבית המדרש, דומ"צ הקהילה הגרד"ש זולדן העניק את ספר התורה לאדמו"ר, וציין שספר זה הוא מעין נחמה על הספר של אביו האדמו"ר בעל ה'מקור ברוך' זצ"ל - שאבד בימי המלחמה.

למשמע הדברים פרץ האדמו"ר בבכי סוער, ואמר שלא ניתן להתנחם על הספר האבוד, האדמו"ר אף ציין כי הוא זוכר את הבכי והעצבות ששררו כשגילו שספר התורה נעלם.

בהמשך כובדו הנדיבים לכתוב אותיות אחרונות בספר התורה, ולאחר מכן, עברו לקבל מידי האדמו"ר את הספר 'תיקון קוראים' שיצא בהוצאה מיוחדת למעמד. ההתרגשות הגיעה לשיא עת זימרו את הניגון 'לעשות רצונך', ולאחר מכן סיים האדמו"ר לכתוב את האות האחרונה בספר, ובירך ברכת 'שהחיינו' בשם ומלכות ובהתרגשות גדולה, בהמשך רקד האדמו"ר עם בנו יחידו, הרה"צ רבי יעקב הגר אב"ד סערט ויז'ניץ, כשספר התורה בידיהם.

לקראת ערב יצאה התהלוכה לבית המדרש, שם נערך לאחר הריקודים ואמירת המזמורים 'טיש לחיים'. סעודת המצווה נערכה לאחר מכן באולמי 'רובנס' בחיפה, שם גם הופיעה מקהלת החסידות בניצוחם של חיים ורובי בנט.

צילום: אהרן ברוך ליבוביץ'















































































ספר התורה סערט ויזניץ בכי חיפה רמת ויזניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד