י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עלייה בתחלואה הקשה

הגל הרביעי: יותר מ-2,000 נדבקים ביום

2,112 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה, כך עדכן אמש משרד הבריאות. למעשה, לראשונה מאז תחילת הגל הרביעי אובחנו יותר מ-2,000 מאומתים ביום

הגל הרביעי: יותר מ-2,000 נדבקים ביום
חיסון לקורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שיעור החיוביים הגיע לשיא בגל הנוכחי 2.32%, מספר החולים שמאושפזים במצב קשה ממשיך לעלות, ועומד הבוקר על 138, למרות הגל הרביעי המשתולל, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס, אמרה אתמול בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת, כי ההגבלות שעליהן הוכרז עד כה נועדו לצמצם תחלואה מיובאת וכניסת וריאנטים חדשים, אולם לדבריה, כרגע אין כוונה לסגור את נתב"ג או לצמצם טיסות.

ובתוך כך, גורמים בכירים במשרד הבריאות תוקפים את מתווה החזרה ללימודים שהציג משרד החינוך. "זה מעט מדי, וזה יהיה מאוחר מדי", סבור בכיר במשרד, שהוסיף: "אין מנוס מקפסולות, ואסור לקצר את ימי הבידוד. כל גורמי המקצוע ברחבי העולם הבינו שקיצור בידוד הוא מהלך מסוכן, קל וחומר בתוך בתי ספר, שעלולים ברגע להפוך למוקדי הדבקה המוניים ברמה האזורית".

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, השיבה לביקורת נגד מדיניותה במשרד החינוך: "הוצג מתווה לפתיחת שנת הלימודים, שגובש בעבודה אינטנסיבית של למעלה משבועיים ביחד עם משרד הבריאות. ראש הממשלה, שר הבריאות וצוות המומחים תומכים בכל עקרונות המתווה, למעט סוגיה אחת שנתונה במחלוקת עם משרד הבריאות, והיא משך הבידוד. משרד החינוך והמומחים שהשתתפו בדיון תמכו בבידוד של עד 48 שעות לכל היותר בכפוף לבדיקות, ואילו במשרד הבריאות ביקשו בידוד מלא של שבוע".

עוד אמרה שרת החינוך: "בסופו של דיון ובהסכמת כל הגורמים, הוחלט על פיילוט בבתי הספר החרדים, שמתחילים ללמוד בא' באלול, לפי מתווה הבידוד של משרד החינוך. לגבי החיסונים בתוך בתי הספר, תפקיד משרד החינוך הוא לחנך ולתת לילדים סביבה חינוכית מיטבית. ילדים מתמודדים עם מצוקות רגשיות מהשנה האחרונה, ואסור לנו להפעיל עליהם לחצים חברתיים נוספים במסגרות החינוכיות".

יפעת שאשא ביטון מערכת החינוך קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד