י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא רק מעונות

גזירות ליברמן: זינוק בתעריפי החשמל, מיסים ופגיעה בפנסיה

משרד האוצר תחת ניהולו של השר אביגדור ליברמן לא בוחל באף אמצעי במטרה להגדיל את הכנסות המדינה ממיסים, לאור ההאטה הכלכלית בישראל | אמש התפוצצה פגישה בין ההסתדרות, משרד האוצר ונציגי המעסיקים בעקבות דרישות האוצר שעלולות לפגוע במיליוני אזרחים

גזירות ליברמן: זינוק בתעריפי החשמל, מיסים ופגיעה בפנסיה
ליברמן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

גזירות ליברמן בדרך: משרד האוצר פרסם אתמול את פרטי ההתאמות התקציביות שיעשו על מנת להגדיל את הכנסות המדינה ממיסים בשנים הקרובות, ובהן גזירות שיפגעו במשפחות ברוכות ילדים, וכן בחוסכים לפנסיה.

בין המיסים הבולטים שיעלו, מס הבלו על הדלקים, שיוביל להתייקרות חדה של 27 אחוזים בתעריפי החשמל לצרכנים. הוחלט להטיל מס בלו גם על חומרים ושמנים אחרים שאפשר למהול בתוך הסולר, מהלך שיביא למדינה הכנסות של כ-510 מיליון שקל בשנה. על פי האוצר, יוטל מס כפי שנמסר על השימוש בכלים חד פעמיים, שיעמוד על כ-11 שקל לק"ג, וצפוי להניב הכנסות של 800 מיליון שקל בשנה.

מס נוסף יוטל על משקאות ממותקים והוא יעמוד על 3.1 שקל לליטר משקה שיש בו יותר מ-5 אחוז סוכר. המס צפוי להכניס למדינה כ-300 מיליון שקל בשנה. על פי המסמך, על מנת לחזק את מערכת הבריאות הציבורית הוחלט לחייב את חברות הביטוח ואת קופות החולים לשלם למדינה 40 אחוז על כל תשלום שהן ישלמו לרופא או לבית חולים לעל רפואה פרטית. מהלך זה צפוי להביא לגידול בהכנסות של 940 מיליון שקל בשנה.

בתחום הפנסיה האוצר דורש לבטל את האג"ח המיועדות, אגרות חוב בריבית גבוהה יחסית שמנפיקה המדינה עבור קרנות הפנסיה בריבית שנתית של 4.86 אחוז. האג"ח מאפשרות לקרנות להשקיע באפיק סולידי בערבות מדינה ובריבית גבוהה יחסית לאפיקים אחרים. באוצר סבורים שהצעד יחסוך שבעה מיליארד שקלים בשנים הקרובות.

בתגובה לפרטים שפורסמו אמרו בהסתדרות כי "ההסתדרות לא תאפשר לשמוט את הקרקע מתחת לרגליו של ציבור החוסכים לפנסיה. המנגנון שמוצע כעת בטיוטת חוק ההסדרים מסכן את הביטחון הכלכלי של אוכלוסייה רחבה וחייב להיבחן מחדש. הגנת הפנסיה היא משימה ראשונה בחשיבותה ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, יהיה שותף לכל הידברות מול המדינה לבחינת חלופות נכונות וטובות יותר. ככל שהאוצר יבחר להמשיך עם המחטף על גב החוסכים, לא נהסס לפעול בכל הערוצים כדי לסכל את המהלך".

בתוך כך, התפוצצה אמש פגישה בין צוותי המשא ומתן של ההסתדרות, משרד האוצר ונציגי המעסיקים. הפגישה שעלתה על שרטון התקיימה במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן, מנכ"ל האוצר רם בלינקוב, ראש אגף התקציבים באוצר יוגב גורדוס ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. הפגישה התפוצצה בעקבות דרישות חדשות ודרקוניות שהעלה הדרג המקצועי במשרד האוצר לאחר כמה שבועות של שיחות. הדרישות הללו צפויות לפגוע במיליוני עובדים וגמלאים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מסר כי "עסקת החבילה היא הזדמנות חד־פעמית לשקם את הכלכלה והמשק, ולכל הצדדים יש אחריות להיאבק על העסקה הטובה ביותר לציבור הישראלי.

כל ניסיון להקשיח את העמדות בשלב זה פוגע בעתיד המשק הישראלי. גיליתי אחריות וממלכתיות בשנתיים האחרונות, אך לא אתן יד לפגיעה רחבה באדם העובד ובגמלאים. תפקידנו להצעיד את המשק קדימה ולא להחזירו לאחור".

אביגדור ליברמן משרד האוצר גזירות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד