י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תיעוד מיוחד

הרבי הגיע לחנוך את השטיבל לזכר עורך 'המודיע'

בראשותו של האדמו''ר מגור ובהשתתפותם של אלפי חסידים נחנך ה'שטיב'ל' החדש של חסידות גור בחצור נדבת הרב נחמן שמעון ליכטנשטיין ורעייתו שיחי'. האדמו"ר אף ערך מעמד לחיים ייחודי עם הנדיב ולאחר מכן ערך סיור במקום | צפו

הרבי הגיע לחנוך את השטיבל לזכר עורך 'המודיע'
הרבי מגור בחנוכת הבית צילום: באדיבות המצלם

בהשתתפותם של אלפי חסידים ובראשותו של האדמו"ר מגור נחנך השבוע בית המדרש החדש של החסידות בחצור הגלילית אשר יהווה כאבן שואבת למאות החסידים המתגוררים במקום, זאת לאחר תקופה ארוכה שבית המדרש עמד במקום ארעי.

מדובר במעמד מיוחד ומרגש שנערך השבוע כאשר באופן חריג, האדמו"ר מגור עזב את מעון הנופש בעיר צפת והגיע לחצור הגלילית בכדי להשתתף בחנוכת ה'שטיבל' החדש של החסידות במקום.

בית המדרש החדש של חסידות גור בחצור נתרם על ידי הרב נחמן שמעון ליכטנשטיין מצאצאיו של כ"ק האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' מגור זיע"א, התורם הינו מחשובי חסידי גור המתגורר בשכונת בורו פארק שבארצות הברית וידיו רב לו במעשי חסד לאלפים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ה'שטיב'ל' החדש נתרם על ידי הרב נחמן שמעון ליכטנשטיין ורעייתו לע"נ אביה הרב לייבל לוין אשר היה העורך הראשון של עיתון המודיע ונכדו של האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' מגור זיע"א. ה'שטיב'ל' אף נתרם לע"נ צאצאי בית גור מהחידושי הרי"ם ואילך אשר נספו על אדמת פולין בימי השואה האיומה.

במעמד חנוכת הבית לשטיבל החדש של החסידות בחצור נשאו דברים המרא דאתרא של חסידי גור הגאון רבי גבריאל אברמוביץ, ראש ישיבת 'שפתי צדיק' בחצור הגלילית הגאון רבי אשר נייהוז שליט"א שהיה ממייסדי הקריה החרדית במקום, הגאון רבי משה חיים לאו, בנו של הגרי"מ לאו ומרבני נתניה, התורם הרב נחמן שמעון ליכטנשטיין וח"כ יעקב ליצמן. הנחה את המעמד המחנך רבי יצחק חסיד.

הנדיב הרב נחמן שמעון ליכטנשטיין נשא דברים נלהבים במעמד הנדיר והעלה על נס את זכרם של חמיו הרב לייבל לוין ואביו הרי''ם לוין זצ"ל חתנו של האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' מגור זיע"א אשר היו כפופים להוראות רבם באופן מעורר השראה. הנדיב סיפר כי תמיד הם נצמדו לכל הגה ומילה שיצאה מפיהם של אדמור"י בית גור והיו חסידים נלהבים בלב ונפש.

בחסידות אומרים כי גם הנדיב עצמו ממשיך את מורשתם של חמיו ואביו של חמיו וגם הוא עצמו נחשב לחסיד וחייל נאמן אשר תמיד מתייצב להוראת רבו האדמו"ר מגור, "רק בתקופה האחרונה הוא פעל ללא הרף למען נסיעתו של האדמו"ר לחתונת נכדתו שתתקיים בארה"ב בחודש אלול, ואף תרם הון רב לתלמוד תורה 'אמרי אמת' החדש שהאדמו"ר הקים בארה"ב".

לאחר המעמד בו השתתפו אלפים רבים שהגיעו מכל רחבי הארץ יחד עם מאות המשפחות המתגוררות דרך קבע ביישוב, נערך טקס לחיים מצומצם עם הרבי מגור בהיכל השטיבל לבני המשפחה בלבד בהשתתפות הנדיב בסיומו ערך האדמו''ר סיור במקום ולאחמ"כ שב הרבי למעונו בצפת.

בחסידות גור מציינים ל'בחדרי חרדים' כי המעמד שנערך השבוע בחצור הגלילית היה מעמד חסר תקדים לחלוטין, "מעמד כזה לא היה מאז שנת תשנ"ה אז נחנכה הקריה של החסידות בעיר קרית גת בהוראתו של האדמו''ר בעל ה'פני מנחם', אלפים הגיעו למקום והתחושה הייתה תחושה היסטורית".

תורם בית המדרש הנדיב הרב נחמן שמעון ליכטנשטיין הוא מגדולי עושי דברו של האדמו"ר מגור. בעבר, כשהוקם עיתון 'המודיע' באנגלית הוא היה הנחשון שנרתם למשימה יחד עם רעייתו שתחי' תוך כדי לקיחת סיכון גבוה, כאשר היום העיתון באנגלית הוא אחד מהעיתונים הנמכרים ביותר בארה"ב החרדית.

כמות המשתתפים הייתה חריגה מאוד, אלפים רבים של בחורים ואברכים. בגור מסבירים זאת בסמיכות האירוע לנסיעתו של הרבי לשמחת נישואי נכדתו בארה"ב כאשר חסידים רבים ראו בכך הזדמנות אחרונה לחזות בזיו קדשו עד לשובו לקראת חגי תשרי, כמו גם העובדה שמדובר בתקופת בין הזמנים וגם בחורי הישיבות השבים בסוף השבוע הקרוב לישיבה עדיין שוהים בבית והתאפשרה להם הנסיעה למעמד זה

גור חצור הגלילית המודיע חנוכת הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד