י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לימד במוסדות רבים

בד"ה: החסיד שהקדיש את חייו להוצאת ספרי חסידות

ברוך דיין האמת: מארה"ב מגיעה הידיעה על פטירתו של הרב שלום יעקובסון ז"ל, חסיד ומשפיע שהקדיש את חייו להוצאת שיחות הרבי ומהדורות התניא של הרבי הקודם

בד"ה: החסיד שהקדיש את חייו להוצאת ספרי חסידות
הרב שלום יעקובסון צילום: באדיבות המצלם

הרב שלום יעקובסון ז"ל חסיד חב"ד וחוקר, שהקדיש את חייו להוצאת ספרי חסידות, נפטר ביום שלישי האחרון, הוא היה בן 74 והיה חולה בשנים האחרונות.

הוא נולד ב-1947 בפוקינג אורן, מחנה העקורים השני בגודלו בגרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה.

אביו היה הרב שמעון יעקובשווילי, אחד החסידים הקרובים לאדמו"ר הקודם של חב"ד, הוא סיכן את חייו למען הפצת יהדות למרות האיום מצג הקומוניסטים בשנת 1933. אמו הייתה פרידה, נינתו של ר' גרשון בער פארהר. כאשר אביו נעצר על ידי הקג"ב בגלל ניהול מוסדות יהודיים, הוא הוגלה לסיביר, שלום נשאר עם אמו ואחיו הבוגרים, גרשון בער יעקובסון בצלאל יעקובסון, בשנות ה-50 המשפחה היגרה לטורונטו, קנדה.

לאחר פטירת אמו בשנת 1955, עבר לקראון הייטס ונשאר קשור ומסור לרבי מאז. החסיד המפורסם ר' בנציון שמטוב, הוציא לאור את שיחותיו של הרבי, והוא ביקש ממנו לסייע לו בעבודת הקודש.

המכון שנוצר היה 'ועד להפצות שיחות', שם עבד הרב יעקובסון במשך כמעט ארבעה עשורים, תוך שימוש בזיכרון הפנומנלי, במסירותו בכדי להביא את ליקוטי השיחות של הרבי לחסידי חב"ד ולקהילות היהודיות בעולם.

במהלך התוועדות בשבת לפני חתונתו עם פייגל שפריגר מכפר חב"ד בשנות השישים, הרבי מליובאוויטש נתן לו בקבוק משקה כדי להביא אותו לנשיא ישראל זלמן שזר ביום הולדתו.

הרב יעקובסון הרצה בנושאים חסידיים בפורומים שונים, ארצית ובינלאומית. הוא לימד במוסדות רבים כמו ישיבת אוהלי תורה, מכון חנה ובשנים האחרונות היה המשפיע של בית הכנסת אהבת משה בקראון הייטס.

הלווייתו תתקיים הבוקר בניו יורק ותעבור דרך 770. יהי זכרו ברוך.

חב"ד ספר התניא הרב יעקובסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד