י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יערער את יציבות המשטר?

המחאות באיראן מתרחבות: מפגינים חוסמים כבישים "מוות לחמינאי"

באיראן גוברות המחאות העממיות נגד השלטון ואמש דווח כי מפגינים יצאו לרחובות עיר סמוכה לאספהאן, השחיתו ושרפו תמונות של המנהיג העליון וחסמו כבישים | המחאות באיראן בעקבות מחסור חמור במים בחלקים מהמדינה והמצב הכלכלי הקשה בעקבות הסנקציות

המחאות באיראן מתרחבות: מפגינים חוסמים כבישים "מוות לחמינאי"
מחאה באיראן צילום: רשתות חברתיות

מפגינים איראנים יצאו לרחובות העיירה בהארסטן ליד אספהאן בליל אמש (שלישי), קרעו ושרפו דגל של המנהיג העליון עלי חמינאי בכיכר העיר, וחסמו כבישים. האזרחים מוחים נגד השלטון בשל הפסקות חשמל ומחסור במים.

בהארסטן, עיר בעלת אוכלוסייה של כמעט 50,000 איש, התכנסו מפגינים בכיכר העיר וקראו סיסמאות שמביעות סולידריות עם תושבי מחוז חוז'סטאן שסובלים ממחסור במים. ההפגנות נגד הממשל הפכו להפגנות נגד המנהיג העליון ובמשטר חוששים מאוד ליציבות השלטון. מעל עשרה מפגינים נורו למוות באש חיה על ידי שוטרים.

המפגינים קראו "אנחנו לא רוצים את הרפובליקה האסלאמית", ו"מוות לחמנאי" ו"אנחנו לא רוצים להילחם", בנוסף היו קריאות בשבחו של השאה הפרסי מלפני המהפכה האסלאמית, "שנשמתך תנוח בשלום רזה שאה", צעקו מפגינים.

בניסיון להרגיע את הרוחות, גאסם סעדי, מחוקק ממחוז ח'וזסטאן, אמר כי משפחותיהם של אלו שנהרגו בחוז'סטאן יקבלו פיצוי: "הצעירים שנהרגו הגיעו לרחוב להפגנות שלוות אך הם נהרגו על ידי אלמונים", אמר. "המועצה לביטחון לאומי העליונה מתכננת לפצות את המשפחות".

למרות שכוחות הביטחון השתמשו בתחמושת חיה כדי להתעמת עם מפגינים ולפזרם, הקו הממשלתי הרשמי הוא ש"אנשים נהרגו על ידי גורמים לא ידועים". בכירים איראנים טענו טענות דומות בהפגנות בנובמבר 2019 כאשר נהרגו מעל 1,500 מפגינים, בעיקר מירי חי.

בטהראן ובערים אחרות הרשויות משביתים את האינטרנט באופן זמני בימים האחרונים במקומות בהם פורץ מחאה, כדי שהמפגינים לא יצליחו לפרסם ברשתות החברתיות את הברוטליות של השוטרים.

הרשויות באיראן פרסמו אמש כי לכדו חוליית מוסד ומלאי של תחמושת, שלטענתם נועד לערער את יציבות המשטר.

לפי הדיווח באיראן, "תא חמוש העובד בשביל המוסד הישראלי, תכנן להשתמש במצבור הנשק כדי לעורר אלימות במהלך הפגנות במדינה".

איראן רצח הבחור אליהו מושקוביץ עלי חמינאי הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד