כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
התושבים התלוננו

נחשף: זו הסיבה לצריבות והגירודים בזמן 'שומר החומות'

במהלך מבצע 'שומר החומות' דיווחו תושבים רבים בעיר אשקלון על גירודים וקשיי נשימה | כעת, במסגרת עתירה שהוגשה, הותר לפרסום כי רקטות ששוגרו מעזה פגעו במתקני תשתית בעיר

נחשף: זו הסיבה לצריבות והגירודים בזמן 'שומר החומות'
שיגור רקטות מעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

עתירה שהגישה עיריית אילת, אליה הצטרפה גם עיריית אשקלון, נגד חברת קצא"א, חושפת תקרית חריגה שאירעה במהלך מבצע 'שומר החומות'. לפי הפרסום של העיתונאי אסף פוזיילוב ב'כאן רשת ב', כתוצאה מרקטות שפגעו במתקני תשתית באשקלון, החלו תושבים רבים בעיר להרגיש קשיי נשימה, גירודים בגרון וצריבות בעיניים.

מדובר בעתירה שהוגשה נגד עסקת ענק של מכלי נפט שחתמה קצא"א לאחר הסכם השלום עם איחוד האמירויות. את העתירה הגישו כאמור ארגון "צלול", עיריית אילת, עיריית אשקלון וגורמים נוספים.

בתגובה לפרסום ב'כאן', נמסר מחברת קצא"א "מברכים על הסכם הפשרה שנחתם עם עיריית אשקלון, שיביא לידי סיום המחלוקת. באשר להסכם עם עיריית אילת, הושגה פשרה בין קצא"א לעיריית אילת כנהוג וכמקובל בענייני ארנונה. החברה פעלה ופועלת על פי החוק והטענה כי לאור ההסכם שנחתם עם עיריית אילת קצא"א ביקשה מהעירייה שלא לפעול נגדה למשך עשור, היא מופרכת וחסרת כל בסיס בדיוק כמו הכתבה שפורסמה בתוכנית "זמן אמת" בכאן 11. קצא"א הגישה את תשובתה לבג"ץ, במסגרתה פירטה, בין היתר, את פעולות ההיערכות שביצעה".

"קצא"א הינה חברה ממשלתית מפוקחת ומבוקרת וכפי שהיא נוהגת בשגרה, היא עדכנה את המשרד להגנת הסביבה בדבר חתימת מזכר ההבנות ומאז מצויה בדיאלוג עמו", הוסיפו בחברה. "מתקני החברה מתוחזקים באופן שוטף והיא עומדת בתקנים בין לאומיים מחמירים ביותר, מצוידת בציוד החדיש ביותר ועובדיה מקיימים תרגולים באופן תדיר".

בתגובת החברה נרשמה התייחסות גם לתקרית במהלכה נפגעו מתקני תשתית, שלפי הדיווח גרמן לתלונות מצד התושבים: "ההתקשרות בהסכם היא חלק ממהלך העסקים הרגיל של החברה, ואין כל שינוי בפעילות המתוכננת שלה. מדובר בפעילות שגרתית, כפי שמבוצעת עשרות שנים וההסכם אינו שונה ממאות הסכמים שחתמה החברה. תוצאות סקר הסיכונים של חברת "הזמט" מעידות כי הסיכון בפעילות החברה הינו אפסי. קצא"א מחויבת לשמירה על בטיחות תושבי האזור והגנה על ערכי הטבע, הים ואיכות הסביבה".

"מדינת ישראל צפויה להרוויח רבות מההסכם, אשר יחזק את הכלכלה הישראלית ואת מעמדה הבין-לאומי וכן יבטיח עצמאות וביטחון אנרגטי, בשגרה ובחירום", ציינו בחברה.

נפט שומר החומות רקטות תשתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד