י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עוד מבחן לקואליציה

הצעת החוק של ח"כ אחמד טיבי תאתגר את רע"מ

לאחר שהצליחו להתגבר על המשברים האחרונים עם הקואליציה, המפלגה האסלאמית תעמוד למבחן חדש, בעקבות כוונתו של חה"כ אחמד טיבי להגיש הצעת חוק שתאפשר לעשרות אלפי משפחות ערביות להתחבר לחשמל באופן קל יותר | ברע"מ עדיין לא החליטו איך להצביע

הצעת החוק של ח"כ אחמד טיבי תאתגר את רע"מ
מנסור עבאס צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע "הדם הרע" בין שתי המפלגות, היום (רביעי) חבר הכנסת אחמד טיבי מ'הרשימה המשותפת' מתכוון להעלות להצבעה הצעת חוק, שתעמיד למבחן את רע"מ.

טיבי, לפי הדיווח ב'כאן חדשות', מתכוון להעלות להצבעה הצעת חוק שתאפשר לעשרות אלפי משפחות ערביות להתחבר לחשמל, ללא צורך בקבלת 'טופס 4' - דבר שיקל עליהם בהרבה, ולכן זו הצעה חשיבה לחברה הערבית.

הצעת החוק תעמיד במבחן את חברי הכנסת של רע"מ, והם יצטרכו להכריע בין התנגדות יחד עם הקואליציה, דבר שיגרום לכעס כלפיהם בחברה הערבית, או לתמוך ולערער את היחסים עם הקואליציה.

בינתיים, במפלגתו של מנסור עבאס, שמאבדת את הסבלנות בעקבות צווי ההריסה שממשיכים להישלח לבתים במגזר הערבי, טרם קיבלו את החלטתם על אופן ההצבעה על החוק.

כאמור, במפלגה האסלאמית זעמו בתחילת השבוע על המשך הטלת צווי הריסה על בתים לא חוקיים במגזר הערבי, זאת למרות, כאמור, שמנהלת הבדואים, שאחראית על צווי ההריסה בנגב, הועברה ממשרד ראש הממשלה למשרד הרווחה לפי דרישתם.

"במשך יותר משבעה עשורים, היישובים הערביים היו מופקרים לחלוטין", צייץ יו"ר הסיעה חבר הכנסת ווליד טאהא. "ובכוונה תחילה, בתחום התכנון וההתחדשות העירונית, אישור תכניות מתאר והרחבת שטחי בניה!".

"מה כן פעל ופועל במרץ וללא הפסקה? אגף האכיפה פעל ופועל במרץ בחלוקת צווי הריסה, התראות וקנסות בסך מאות אלפי שקלים! מחריד ומזעזע", הוסיף.

מנסור עבאס מפלגת רע"מ אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד