י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"עשר מעלות ימינה"

חוק החלת הריבונות של ח"כ זוהר נפל: "ממשלת שמאל רעה"

הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר להחלת ריבונות ביו"ש נפלה בתמיכתם של סיעות הימין בקואליציה. באופוזיציה תקפו: "הממשלה שהבטיחה להיות "עשר מעלות ימינה" הפילה לפני זמן קצר הצעת חוק שנועדה להחיל ריבונות בשטחי יהודה ושומרון"

חוק החלת הריבונות של ח"כ זוהר נפל: "ממשלת שמאל רעה"
מיקי זוהר צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הצעת החוק של חבר הכנסת מיקי זוהר להחלת הריבונות על יהודה והשומרון מטעם הליכוד, עלתה היום (רביעי) להצבעה אך נדחתה בקריאה טרומית.
50 חברי האופוזיציה מהימין תמכו ו-64 ח"כים התנגדו, בין המתנגדות, נמנות מפלגות "הימין" בקואליציה הנוכחית: 'ימינה', 'תקווה חדשה' ו'ישראל ביתנו' ששיתפו פעולה בהצבעה עם הרשימה המשותפת ורע"ם, למרות העמדה ההיסטורית של הימין בישראל שתמך תמיד בהחלת ריבונות ביהודה ושומרון.

כזכור, לפני כשנה אמר בנט, עם היוודע על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, כי "מצער שנתניהו החמיץ הזדמנות של פעם ב-100 שנה להחיל ריבונות ישראלית על בקעת הירדן ושאר ההתיישבות הישראלית. טרגי שהוא לא אחז את הרגע ולא אזר את האומץ להחיל ריבונות אפילו על סנטימטר של ארץ ישראל, אך הריבונות עוד בוא תבוא, ממקום אחר". אך כאמור, על אף עמדתם של בנט וחברי מפלגתו, הם הצביעו היום נגד, יחד עם כל חברי הקואליציה.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין מסר בתגובה: "ממשלת בנט-לפיד הוכיחה היום פעם נוספת שמדובר בממשלת שמאל רעה. הממשלה שהבטיחה להיות "עשר מעלות ימינה" הפילה לפני זמן קצר הצעת חוק שנועדה להחיל ריבונות בשטחי יהודה ושומרון".

עוד נמסר מלוין: "נפתלי בנט וגדעון סער שהבטיחו לשמור על ערכי הימין חשפו היום שוב את פרצופם האמיתי כשהפילו את החוק החשוב הזה. אנו נעשה הכל כדי להפיל את ממשלת השמאל, ולהחליף אותה בממשלה לאומית אמיתית".

מיקי זוהר, יוזם החוק, אמר ליו"ר רע"מ: "אני יודע שאתה לא בדיוק תומך בהצעה הזו". עבאס לא נשאר חייב והזכיר לזוהר: "12 שנה היית בממשלה ולא עשית את זה".

החלת ריבונות מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד