ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אל תגלו לו"

מי מונע מינוי דיינים דת"ל? סמוטריץ' משיב למחאת הרב

לאחר שחוק הדיינים עבר במליאה, הרב אמנון בזק, שנחשב לרב יחסית ליברלי במגזר הדתי-לאומי, טען שהאגף החרד"לי מנע מינוי דיינים דת"ל: "עשו יד אחת עם הדיינים" | אלא שיו"ר 'הציונות הדתית' הזכיר ששקד היא זאת שהייתה אחראית על המינויים: "אל תיקחו לו את ההנאה הצרופה"

מי מונע מינוי דיינים דת"ל? סמוטריץ' משיב למחאת הרב
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שחוק הדיינים הועבר, היום (רביעי) אחד מהרבנים הליברליים במגזר הדתי-לאומי האשים את האגף החרד"לי באי מינוי רבנים סרוגים, אלא שיו"ר 'הציונות הדתית' סמוטריץ' הוכיח אחרת.

הרב אמנון שי בזק, ר"מ בישיבת הר עציון, התייחס להעברת חוק הדיינים, וטען שמי שמנע מינוי רבנים דתיים לאומיים אלא הם החרד"לים, אגף תורני במגזר הדתי-לאומי. אלא שיו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' הוכיח לו אחרת.

"למרבה הצער, לאורך שנים נציגים מן העולם החרד"לי עשו יד אחת עם החרדים בנושא", כתב הרב אמנון והסביר מדוע עשו זאת, "על מנת למנוע מינוי דיינים שבאו מבתי מדרש אחרים בציבור הדתי-לאומי".

"לא ייפלא שגם לאחרונה נציגי מפלגת 'הציונות הדתית' ניסו בצוותא עם החרדים להכשיל את החוק המרחיב מעט את הרכב הועדה, ומונע את הרוב האוטומטי לחרדים שהיה בה", האשים.

יו"ר 'הציונות הדתית' חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' השיב: "אל תקלקלו לרב אמנון בזק את התיאוריה עם עובדות. אל תגלו לו שבארבע השנים האחרונות שבהן כיהנה וועדה למינוי דיינים מתפקדת שמינתה דיינים - איילת שקד החרד"לית".

"שקד, שהוא מוחא לה עכשיו כפיים בעוז", עקץ את הרב אמנון, "הייתה חברה בה מטעם הציונות הדתית, והיא זו שלפי דבריו נכנעה לחרדים ושיתפה פעולה עם הווטו שלהם על דיינים מסוימים מהציונות הדתית".

"אל תגלו לו גם שבשמונה השנים האחרונות, ועד הבגידה האחרונה, נפתלי בנט היה מנהיג המפלגה החרדלית שמטעמה כיהנה שקד בוועדה. אל תגלו לו שקודם לכן היו אלה הרב דניאל הרשקוביץ' וזבולון אורלב החרד"לים", הוסיף סמוטריץ' בציניות.

הוא ביקש: "אל תיקחו לו את ההנאה הצרופה לכתוב שוב ושוב את המונח "חרד"ל" על שלל הטיותיו כדי לתייג, לבזות ולהשפיל את הציבור התורני בציונות הדתית".

"אם אפשר לשרבב את שמה של מפלגת הציונות הדתית ולהדביק לה את האשמה לכל מה שרע כאן, למה לקלקל את התענוג עם עובדות?... כמה מביך", סיכם יו"ר 'הציונות הדתית'.

בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד