ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שירותי לידה מקצועיים

"אחוזי ניתוח קיסרי מהנמוכים בארץ": נתון יוצא דופן בבית החולים החרדי

אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' מהמובילים בארץ במס' הלידות ובאיכות השירות הרפואי, גאים להציג את נתוני שנת 2020: צוות מקצועי המסייע ללידה בטוחה ומפחית את הצורך בניתוח קיסרי ב50% ביחס לממוצע הארצי • בנוסף, בית החולים מעניק סיוע מקיף ליולדות לפני ואחרי הלידה, במרפאת 'פוסטרום לידה' מיוחדת המסייע ליולדת לחוות כפי שצריך את הרגע העוצמתי בחייה

"אחוזי ניתוח קיסרי מהנמוכים בארץ": נתון יוצא דופן בבית החולים החרדי
מעייני הישועה צילום: Nati Shohat/Flash90

חדרי לידה מאובזרים בחדשנות, חדר לידה טבעית, זמינות גבוהה לאפידורל, ומעל הכל צוות מקצועי, מיומן ואכפתי- מקבלים את פניה של כל יולדת במעיני הישועה. המרכז הרפואי מעיני הישועה הינו קבלת הפנים הראשונית לעולם, עבור למעלה מ-12000 תינוקות בשנה. הידע והיכולות שרק ניסיון רב כ"כ יכולים לתת, יחד עם צוות מסור של רופאים, אחיות ומיילדות מהווים גורם מכריע שהפך את בית החולים לבחירה הטבעית ללידה עבור נשים חרדיות ודתיות.

לשירותי הרפואה המיוחדים של מעיני הישועה לפני ואחרי לידה, לחצו כאן>>

בשנים האחרונות אנו רואים מגמה עולמית של עלייה במס' הלידות בניתוחים קיסרים, ובמדינות מסוימות אחוז הניתוחים הקיסריים הגיע לסך חצי ממס' הלידות. ואף עורר את ארגון הבריאות העולמי להתריע על מגמה מרתיעה זו. ישראל נמצאת במצב טוב בהרבה ומחזיקה במקום הנמוך ביותר בשיעור הניתוחים הקיסרים מבין 27 מדינות ה-OECD. בשנת 2020 רק 20% מתוך כלל התינוקות בישראל נולדו בניתוח קיסרי.

במעיני הישועה מציינים בסיפוק כי שיעור הלידות בניתוחים קיסריים בביה"ח נמוך בכ50% מהממוצע הארצי ועומד על 9.5%.

אחוז הניתוחים הקיסרים בלידות ראשונות בישראל עומד על 20%-30%. במעיני הישועה לעומת זאת אחוז הניתוחים הקיסרים בלידה ראשונה הינו 12.1%. מדובר בהישג מרשים גם בהיבט הארצי וודאי במונחים גלובאליים.

האמונה כי יש לעשות את מירב המאמצים ולאפשר ליולדת ללדת בלידה טבעית מובילה את הצוות להצלחה הגדולה והמוכחת, גם בלידות שלאחר ניתוחים קיסרים.  במעיני הישועה אחוזי הלידות החוזרות לאחר ניתוחים הינו 91% לעומת הממוצע הארצי העומד על 77%.

במרכז הרפואי לא מתפשרים על בריאות היולדת והילוד, ועוקבים אחרי נתונים רלוונטיים בהמשך כדי להימנע מסיבוכים מיילדותיים. הפרמטרים מראים בברור כי אחוז הניתוחים הנמוך לא גורם לעלייה בסיבוכים אצל היולדות.

כמו כן, בית החולים החרדי המוביל, מעניק שירותי תמיכה מקצועיים בהם היולדת יכולה להיוועץ במיטב המומחים ואנשי המקצוע, לקבל מענה לקשיים ומצוקות ולהפיג את כל החששות והפחדים של היולדת בין לפני הלידה ובין לאחריה, במרפאת פוסטרום לידה, המעניקה את המעטפת המקצועית המושלמת עבור היולדת. כך שגם מי שנזקקת ללדת בניתוח קיסרי, נהנית משירות אדיב, יעיל ומקצועי ביותר.

למידע נוסף אודות מרפאת 'פוסטרום לידה' לחצו כאן>>>

מנהלת ביה"ח, ד"ר דורית טקס-מנובה הביעה את הערכתה הרבה לצוות אגף יולדות בביה"ח  על העשייה האיכותית והמקצועית, "גם בשגרה המבורכת אליה חזרנו לאחרונה וגם בכל תקופת הקורונה במהלכה אושפזו במעיני הישועה למעלה מ200 יולדות מאומתות לקורונה, ו-12 יולדות עם קורונה במצב קשה, אשר עברו ניתוחי חירום, והיו מורדמות ומונשמות בטיפול נמרץ. הצוות טיפל במסירות ביולדות עם מספר נמוך ביותר של הדבקות אנשי צוות, וזאת בשעה בה אחוזי התחלואה בבני ברק היו מהגבוהים בארץ".

מחלקת יולדות במעיני הישועה ידועה ברמה המקצועית הגבוהה שלה, סטנדרט האשפוז הגבוה בתנאי מלון עם תפריט קולינרי משובח, יחס מפנק וערכת מתנה שתלווה את האמא והתינוק הביתה. 

עבור כל שאלה רפואית, מקצועית, רגשית והלכתית ניתן להקליק כאן ולקבל את מיטב השירותים הרפואיים>>

ניתוח קיסרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד