כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מדוע גרם עו"ד ציבין למינוי שופטת בשטרסבורג?

עו"ד מרדכי ציבין היה מעורב במניעת הסגרת איש העסקים חוסיין סלאם - מספרד למצרים • סלאם היה איש הקש של חוסני מובארק ובניו בכל הקשור לעסקים עם ישראל

עו"ד מרדכי ציבין
עו"ד מרדכי ציבין

'גלובס' פרסם לאחרונה כי עו"ד מרדכי ציבין היה מעורב במניעת הסגרתו של איש העסקים חוסיין סלאם מספרד למצרים.

חוסיין סלאם שימש כאיש קש של הנשיא חוסני מובארק ושני בניו בכל הקשור לעסקים עם ישראל, בבית הזיקוק אשר הוקם על-ידי המיליונר הישראלי והבעלים של חברת מרחב, יוסי מיימן ובחברת EMG, ספקית הגז של מצרים לישראל - חברה אשר הוקמה ביחד עם מיימן בשנת 2000. סלאם החזיק בה 65 אחוז וממשלת מצרים 10 אחוז.

בעיתונות הבינלאומית פורסם בהרחבה, כי הכספים של מובארק ובניו מופקדים בחשבונות בשוויץ תחת שמו ועל שם חברות שבשליטתו. בעקבות נפילת שלטון מובארק, ברח סלאם ממצרים לספרד. לפי פרסומים בעיתונות, הוא נמלט עם 10 מיליארד דולר במזוודות. שלטונות מצרים הגישו בקשה להסגרתו, כאשר תלוי ועומד נגדו עונש מאסר של 15 שנה.

ציבין, הידוע בקשריו הבינלאומיים, מהם מסתוריים ויוצאי דופן, הצליח בזמנו לאחר מאבק משפטי ארוך בבית המשפט לזכויות אדם בשטרסבורג וברוסיה, למנוע את הסגרת סא"ל (מיל.) יאיר קליין מרוסיה לקולומביה; ברומניה הוא ייצג מיליארדר סורי, עומר הייסאם תומך חיזבאללה, אשר בתמורה הבטיח לסייע בהעלאת עצמותיו של אלי כהן הי"ד ארצה (המוסד היה בסוד העניין), ובין היתר גם גרם למנוי עו"ד יהודיה מאוקראינה, Anna Yudkivska, לשופטת בית המשפט לזכויות אדם שעל יד מועצת אירופה בשטרסבורג, וזאת לאחר ששכנע את משלחות רוסיה וספרד במועצת אירופה להצביע עבורה.

ציבין, לפי גלובס, היה שותף למאמצים - שצלחו לפי שעה - שלא להסגיר את סלאם למצרים.

לשאלת 'בחדרי חרדים' לציבין – מה לעו"ד חב"דניק ולאיש אמונו של מובארק? ומה לו ולמינוי שופטים בבית המשפט לזכויות אדם שעל יד מועצת אירופה בשטרסבורג? - סרב ציבין להגיב.
ציבין חוסני מובארק חוסיין סלאם מצרים הסגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד