י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חרם הגלידה

ח"כ יאיר גולן משך את חתימתו מהמכתב ל'יוניליוור': "אינו משקף את עמדותיי"

לאחר שתשעים חברי כנסת חתמו על מכתב בו קראו לתאגיד הענק 'יוניליוור' לבטל את החלטת בן & ג'ריס העולמית שלא למכור מוצרים בגדה המערבית - חה"כ יאיר גולן, שהיה היחיד ממפלגתו שחתם, משך את חתימתו | הוא הסביר: "הבנתי שהמכתב אינו משקף את עמדתי"

ח"כ יאיר גולן משך את חתימתו מהמכתב ל'יוניליוור': "אינו משקף את עמדותיי"
יאיר גולן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שחברת הגלידות בן & ג'ריס העולמית החליטה להפסיק למכור בשטחים, היום (רביעי) 90 ח"כים חתמו על המכתב בו הם קוראים לתאגיד יוניליוור לשנות את החלטתו על החרם, אך כעת אחד מחברי הכנסת משך את חתימתו.

חבר הכנסת יאיר גולן מ'מרצ', שהיה היחיד ממפלגות שמאל-ערבים שחתם על המכתב שקרא לתאגיד הענק לבטל את החלטתו לאסור על מכירת גלידות בשטחי יהודה ושומרון, הודיע כי הוא מושך את חתימתו.

גולן, שמכהן מתחילת השבוע כסגן שר במשרד הכלכלה, טען שרק לאחר שחתם על המסמך התברר לא שהוא לא משקף את עקרונותיו וערכיו: סגן השר יאיר גולן: ‏"חתמתי על המכתב של ח"כ מרב בן ארי בנושא גלידת בן אנד ג׳רי, לאחר החתימה הבנתי שהמכתב אינו משקף את עמדותיי".

"ערים ביו"ש אינן ערים בישראל. ביקשתי להסיר את חתימתי מהמכתב", צייץ גולן בציוץ מחשבון הטוויטר שלו, וחה"כ עמיחי שיקלי תהה ושאל: "‏‎מעלה אדומים היא איננה עיר בישראל סגן הרמטכ"ל לשעבר?".

תשעים חברי כנסת, חתמו על מכתב שבו הם קוראים ל'יוניליוור' לבטל את החלטת חברת הגלידות בן & ג'ריס העולמית על הפסקת מכירותיה ביו"ש: "ההחלטה שלהם שלא למכור בכל רחבי ישראל היא התנהגות מבישה פוגענית ובעיקר החלטה שמדירה חלקים נרחבים מהציבורים שבהם מבקשת הנהלת בן אנד ג'ריס העולמית לתמוך לכאורה".

עוד נכתב במכתב "ההחלטה פוגעת במאות עובדים ישראלים המייצרים את הגלידה לכל רחבי המדינה, וכן אף פוגעת בתושבי יהודה ושומרון הפלסטינים. בנוסף. ההחלטה זו של החברה עוברת על חוקי מדינת ישראל: חוק איסור אפליה במוצרים ואיסור על החרמת שטחים שונים במדינה".

"אנו חברי הכנסת מפצירים בך לשקול מחדש את ההחלטה ולתקן את העוול שנגרם", הוסיפו חברי הכנסת במכתב לתאגיד העולמי.

יאיר גולן בן & ג'ריס חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד