י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרמה במליאה

הקואליציה העלתה חוק בחטף - ונחלה הפסד מביך

לאחר דיונים ארוכים בינם לתוך עצמם, הערב הקואליציה העלתה להצבעה את החוק לאי הפללה למשתמשי הקנאביס, כיוון שחשבה שהאופוזיציה בנוכחות חסרה - אלא שהאחרונים הפתיעו והצליחו להפיל את החוק | חברי מפלגת רע"מ הצביעו נגד החוק, וגרמו להפלתו.

הקואליציה העלתה חוק בחטף - ונחלה הפסד מביך
בנט וליצמן במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הימור לא מוצלח: אחרי ימים ארוכים של דיונים ובהעדר רוב, הקואליציה ניסתה להפתיע את האופוזיציה כדי לנסות להעביר בחטף את החוק לאי הפללת משתמשי קנאביס - ונחלה הפסד מביך.

החוק, שמקודם על ידי חברת הכנסת שרן השכל מ'תקווה חדשה', הועלה להצבעה במליאת הכנסת, למרות שהקואליציה טרם הגיעה להסכמות עם חברי סיעת רע"מ, שמתנגדים לחוק. ההצעה הועלתה בחטף, כיוון שבקואליציה חשבו שלאופוזיציה חסרים ח"כים.

אלא שבאופוזיציה הגיבו מיד, והצליחו להביא לגיוס מרשים של חברי כנסת. בנוסף לכך, חברי הכנסת של מפלגת רע"מ, שכאמור טרם הגיעו להסכמות לגבי החוק, הצביעו נגד - וגרמו להפלת החוק ברוב של 55 ח"כים מול 52.

בנוסף לכך שבקואליציה חשבו שהאופוזיציה נמצאת בהרכב חסר, הם לא שמו לב שגם להם חסרים חברי כנסת, וביניהם שר הביטחון בני גנץ. שהמריא הבוקר לפגישה בפריז עם שרת ההגנה של צרפת.

"‏לוקחים סיכונים מחושבים", התייחס לנפילת החוק חבר הכנסת בועז טופורובסקי, ממלא מקום יו"ר הקואליציה. "זה עוד יקרה מספר פעמים בקואליציה הזו. אחרת יהיה משעמם".

'הליכוד' הגיבו וחזרו על המסר: "‏שוב הוכח שראש הממשלה בפועל הוא מנסור עבאס - ורק על פיו יישק דבר. נפיל את הממשלה הכושלת הזאת בהקדם".

רפורמת הקנאביס שרן השכל מפלגת תקווה חדשה ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד