י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מנהל היחידה מסביר

זה המגן העיקרי מפני איום קריסת המערכת הרפואית

בצל העליה בתחלואה בנגיף קורונה במדינה, כמו גם האפשרות של מתן חיסון שלישי במסגרת המאבק בהדבקה המאסיבית בזני הדלתא הפופולאריים כעת, הסביר מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן אלו צעדים יעזרו למניעת התחלואה

זה המגן העיקרי מפני איום קריסת המערכת הרפואית
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן פרופ' אורן צמחוני, התייחס היום (רביעי) לעליה בתחלואה בנגיף קורונה במדינה, כמו גם לאפשרות של מתן חיסון שלישי במסגרת המאבק בהדבקה המאסיבית בזני הדלתא הפופולאריים כעת.

בדבריו אמר הפרופסור: "העלייה בתחלואה ובאשפוז של מחוסנים קשישים שנצפית כעת נובעת בעיקרה מהידבקות נרחבת בנגיף בקרב האוכלוסייה הכללית שאינה פוסחת עליהם, כאשר העלייה בקרב האוכלוסייה הכללית נובעת בעיקרה משיעור חסינות לא מספיק גבוה".

הפרופסור המשיך והתייחס לזני הדלתא: "לעצירת התפשטות נגיף הדלתא, שהוא כידוע מדבק הרבה יותר, נדרש שיעור מחוסנים גבוה יותר של האוכלוסייה הכללית. למזלנו, יעילותו הגבוהה של החיסון מפני התפתחות מחלה קשה לאחר הדבקה, הוא המגן העיקרי כעת מפני איום בקריסת המערכת הרפואית ושגרת חיינו".

פרופ' אורן צמחוני. צילום: גלעד שעבני שופן.

"רגישותם המוגברת של קשישים למחלה קשה בעקבות הידבקות מצדיקה תגבור אפשרי של ההגנה החיסונית, באמצעות זריקה נוספת שתביא להפחתת הסיכון למחלה קשה. אולם יש להדגיש שרק הרחבת היקף החיסונים לאוכלוסייה הכללית על פי מה שלמדנו, היא שתאפשר למצות את השפעת החיסון ככלי לעצירת התפשטות המגיפה" אמר מנהל היחידה בנוגע למתן מנת החיסון השלישית.

בתוך כך דווחו היום במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית כי אצלם מאושפזים 8 חולי קורונה ביחידה לטיפול נמרץ כללי ובמתחם מבודד לחולי קורונה במחלקה פנימית: 1 מורדם ומונשם, 2 במצב קשה, 1 במצב בינוני ו-4 במצב קל.

קורונה בית חולים קפלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד