י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עלול לשחרר חלקיקים רעילים

חברת 'פיליפס' העולמית הודיעה על "ריקול" מכשירי הנשמה

מכשירים מסוג מכונות הנשמה ומכשירים תומכי נשימה נקראו ל"ריקול" | מדובר בהפסקת שימוש כלל עולמית, וחברת "מדטכניקה" שהיא נציגת פיליפס בארץ, הונחתה על ידי משרד הבריאות להחליף בדחיפות את המכשירים נשואי ההודעה

מכונות הנשמה. אילוסטרציה
מכונות הנשמה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת 'פיליפס' העולמית הודיעה הימים האחרונים על הפסקת שימוש והחזרה מהשוק "ריקול" של מכונות הנשמה מתוצרתה. כשסיבת המהלך סיכוני בריאות פוטנציאליים, הנוגעים לספוג הפחתת רעש המשמש בהתקנים אלו. נמצא כי יש התפרקות חלקיקי ספוג שנעשה בו שימוש במכשירים אלה לצורך הפחתת רעש. החלקיקים עלולים לחדור לדרכי הנשימה ולשחרר גזים רעילים.

ההודעה מתייחסת לשתי קבוצות של מכשירים: מכשירים מסוג מכונות הנשמה ומכשירים תומכי נשימה. מדובר בהפסקת שימוש כלל עולמית, וחברת "מדטכניקה" שהיא נציגת פיליפס בארץ, הונחתה על ידי משרד הבריאות להחליף בדחיפות את המכשירים נשואי ההודעה.

עם זאת יצוין כי בכל מקרה אין להפסיק את השימוש או לשנות את הטיפול שנקבע, ללא התייעצות עם הרופא המטפל.  אם הרופא קובע כי יש להמשיך להשתמש במכשיר עד לקבלת מכשיר חלופי, ניתן לעשות שימוש במסנן באקטריאלי נוסף. חברת "מדטכניקה" תדריך את המשתמש כיצד לעשות זאת.

בנוסף בהודעת החברה נאמר כי מטופלים המשתמשים במכשירי  BiLevel PAP ו-CPAP יש להתייעץ עם הרופא כדי לקבוע את המשך הטיפול, והמכשירים יוחלפו על ידי החברה מוקדם ככל האפשר.

מכונת הנשמה ריקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד