י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא היה מתואם

לאחר שהצביעו נגד, רע"מ במתקפה: "ככה לא מתנהלים"

לאחר החבירה לאופוזיציה והמבוכה לקואליציה שלהם, גורמים במפלגת רע"מ תקפו את מפלגת 'תקווה חדשה' ואת התנהלות של חברת המפלגה השכל "המהלך של העלאת חוק הקנאביס לא היה מתואם איתנו"

לאחר שהצביעו נגד, רע"מ במתקפה: "ככה לא מתנהלים"
מנסור עבאס עם יאיר לפיד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר דיונים ארוכים בינם לתוך עצמם, הערב (רביעי) הקואליציה העלתה להצבעה את החוק לאי הפללה למשתמשי הקנאביס, כיוון שחשבה שהאופוזיציה בנוכחות חסרה - אלא שהאחרונים הפתיעו והצליחו להפיל את החוק ברוב של 55 מול 52, כאשר חברי מפלגת רע"מ מצביעים לראשונה נגד הקואליציה, מסייעים להפלת החוק, וגורמים למבוכה גדולה לקואליציה.

בתוך כך דווח ב'כאן 11' ‏כי גורמים במפלגת רע"מ תוקפים את מפלגת 'תקווה חדשה' ואת התנהלות של חברת המפלגה שרן השכל, יוזמת החוק: "המהלך של העלאת חוק הקנאביס לא היה מתואם איתנו. שרן השכל העלתה את החוק להצבעה במפתיע למרות שידעה שנצביע נגד. ככה לא מתנהלת קואליציה", צוטטו הגורמים.

יצוין כי רגעים לפני הניצחון האופוזיציוני בסיוע מפלגת רע"מ, העלה חבר הכנסת אחמד טיבי הצעה חוק מביכה עבור רע"מ. טיבי, העלה לדיון הצעת חוק שתאפשר לעשרות אלפי משפחות ערביות להתחבר לחשמל, ללא צורך בקבלת 'טופס 4' - דבר שיקל עליהם בהרבה, ולכן זו הצעה חשובה לחברה הערבית.

הצעת החוק העמידה במבחן את חברי הכנסת של רע"מ, שנבוכו וכמעט ולא נכחו במליאה בזמן דבריו של טיבי. טיבי מצדו "ויתר" לרע"מ על חוסר הנעימות, והחליט לקיים הנמקה והצבעה במועד אחר. ורגעים לאחר מכן סייעו רע"מ לאופוזיציה להביך את קואליציה ולהפיל 3 חוקי קנאביס.

מפלגת רע"מ קנביס שרן השכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד