י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אין תמיכה ברפורמת הכשרות

הרב לאו תוקף את השר: "מהווה מכשיר להרס בלתי הפיך"

מעל לשבוע לאחר ששר הדתות הכריז על פתיחת שוק הכשרות, הרב הראשי לישראל מפרסם הערב מכתב לתקשורת ששלח לראשון בתחילת השבוע, בו הוא מביע את התנגדותו לתוכנית: "צעד גדול להפרדת הדת מהמדינה" | הוא ביקר על אי ההתייעצות עם הרבנות הראשית: "פגיעה קשה"

הרב לאו תוקף את השר: "מהווה מכשיר להרס בלתי הפיך"
מתן כהנא/הרב לאו צילום: יונתן זינדל/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

לאחר שנפגש עמו כמה פעמים, הערב (רביעי) הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו מפרסם את המכתב ששיגר בתחילת השבוע לשר הדתות מתן כהנא, ובו הודיע שהוא מתנגד לרפורמת הכשרות.

הרב לאו, שלא התייחס עד כה לפתיחת שוק הכשרות, תקף את שר הדתות וטען שהוא גורם להרס בלתי הפיך באמצעות הרפורמה שהוא מקדם. בנוסף, הוא טען שזו פגיעה קשה ברבנות הראשית מפני שלא התייעץ עם הרבנים הראשיים לפני שפרסם את המהלך בתקשורת.

"המתווה שהוצג הינו צעד גדול להפרדת דת מהמדינה", טען על רפורמת הכשרות. "מי שעומד אחרי המהלך הם אותם גופים שכבר מזמן נושאים דגל זה. קריאות השמחה שנשמעות ממחנה מסוים מעידות על כך יותר מכל".

הרב הראשי שאל בתמיהה את כהנא: "האם חלקך עמהם? בהינף חקיקה להרוס את מערך הכשרות בישראל ולמחוק אותו, זה דבר חמור!!!. כל מי שרוממות חופש הבחירה בגרונם שכחו לדרוש בחירה בתחומים רבים בהם שולטת הרגולציה".

"אני ער לבעיות שקיימות במערך הכשרות, ולכן הקמתי ועדה של מומחים בכשרות ומומחים בניהול מערכות – בראשות הרב מיכה הלוי שליט"א שבחנה היטב את כל מערך הכשרות הארצי, שמעה את כל ההצעות והציעה פתרונות אחרים", הזכיר.

"טרם סיימתי את תפקידי כנשיא מועצת הרבנות הראשית האחראי על הכשרות העליתי את מסקנות הועדה לדיון במועצת הרבנות והותחל הליך", אמר הרב לאו ושאל, "האם נכון להתעלם מועדה מקצועית שעסקה בנושא לעומק?".

הוא ביקר את שר הדתות על אי התייעצותו עם הרבנות הראשית: "כדי לייעל צריכים לשתף פעולה עם הגורמים ברבנות שבקיאים בתחום זה. התעלמות מוחלטת מדעתם היא פגיעה קשה. יש ליתן עליה את הדעת".

"הגופים שיוזמים את המתווה הזה מנסים שנים לפגוע בתדמיתה היהודית של מדינת ישראל. חבל שהשר לשירותי דת מהווה מכשיר בידיהם להרס בלתי הפיך. האם לעת כזאת הגעת למלכות?", שאל לסיום.

מתן כהנא הרב דוד לאו רפורמה בכשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד