כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ירדו רמה: גנבים פרצו לבית בזמן שהבעלים נפטר

תכנון מרושע: חבורת פורצים בעיר אשדוד ידעו מראש כי המשפחה עתידה לצאת לשהות לצד מיטת אביהם בשעת הפטירה ותכננו את הפריצה לשעה בה הבית יהיה ריק

אילוסטרציה
אילוסטרציה

האם העולם העברייני חצה גבולות ואין לו שום קוד של אתיקת התנהגות מינימלית? על פי הסיפור הבא, המתפרסם באתר 'אשדוד נט', ונחשף לראשונה על ידי כתב רדיו דרום דור גפני, מסתבר שהתשובה לכך, היא לדאבון לב חיובית.

בני משפחתו של המנוח מר אברהם איטח ז"ל, יושבים שבעה ואבלים על מותו בערב שבת האחרון. אולם גם עוגמת נפש גדולה מסעירה אותם. איטח הישיש בן השישים ותשע, היה חולה במחלה קשה וביום שישי עם ההחמרה במצבו התקבצו אשתו, ילדיו וכלותיו ליד מיטתו במרכז הרפואי קפלן ברחובות, כדי להיפרד ממנו ברגעיו האחרונים עלי אדמות.

באותה עת, קיבל אחד מבניו של איטח שיחת טלפון ממכר של המשפחה, שהתעניין בשלומו של אביו. אחר כך טלפן הלה שוב והציע את עזרתו. בתחילה, לא נראה הדבר כחשוד ובני המשפחה דחו באדיבות את הצורך בסיוע. למגינת לב המשפחה, בסביבות השעה שמונה בערב אברהם איטח הלך לעולמו.

כמה מבני המשפחה שחזרו לביתו, כעבור מספר שעות, כדי להתחיל להתכונן לסידורי ההלוויה ולהתארגן לקראת ה'שבעה', נדהמו לגלות שהוא פרוץ והפוך. התברר, כי למקום נכנסו פורצים שחיפשו כסף ורכוש, שברו והרסו כל מה שנקרה בדרכם, אך משלא מצאו את מבוקשם עזבו את המקום.

אדם שהבחין בהתרחשות חשודה בזירה, דיווח למשטרה בזמן אמת וכעבור זמן לא רב כבר נעצרו שני חשודים במעשה, תושבי אשדוד. או אז התברר שאותו מטלפן 'מסור', שכביכול התעניין בשלומו, רק רצה לנצל את מצבו ולוודא שלא יהיה איש בבית כדי לבצע פריצה מוצלחת. זה היה סופו של שלב איסוף המודיעין מבחינתו, כדי לתת את האור הירוק למבצע, רק שהוא לא ידע שהמשפחה פינתה בזמן האחרון את הרכוש היקר מהבית.

על פי החשד אחד מתוך שני הפורצים, פרץ בפועל והאחר תצפת על הבית. רעייתו של אחד מהם היא 'עורכת דין', אך ספק אם תצליח לסנגר על בעלה... החשוד בפריצה ניסה להגן על שותפו ואמר במהלך הדיון בבית המשפט: "אני מביע חרטה על המעשה. לגבי החשוד השני, שאלתי אותו איפה המתלונן גר והוא אמר לי. הוא לא ידע מה אני עומד לעשות .זה בסך הכל בתום לב"...

נציג משטרת אשדוד, רס"מ יוחאי כהן, לא קנה את ה'לוקש' ואמר בדיון: "מדובר באירוע חמור ביותר, ניצול הזדמנות של קורבן שנמצא בבית החולים ולצערנו נפטר ופרצו לביתו".
בשלב זה, מעצרם של שני החשודים בהתפרצות הוארך והחקירה נמשכת במשטרת אשדוד, בה מתגורר איטח.

איטח היה יהודי שומר מצוות, שהיה מוכר בתור "בבר", היה עובד נמל ותיק, למעשה ממקימי הנמל. לאחר יציאתו לגמלאות, היה עסוק בפעילות בקהילה, ובין היתר בהפעלת בית הכנסת בשכונה.
יהושע פרץ, מי שהיה יושב ראש ועד העובדים בנמל, היה חברו של אברהם איטח. הוא זועם על הפורצים ונזכר בערגה בחברו המנוח: "זאת בושה וחרפה. צריך למצות עם שני הפורצים האלה את הדין, גועל נפש. ככה להוסיף למשפחה צער על צער? לנצל את זה שהאבא חולה בבית חולים, ולפרוץ לו הביתה? אלו אינם בני אדם! בבר היה איש יקר וחבר טוב, עובד מסור עם ידי זהב שכולם אהבו אותו".
פריצה אשדוד נפטר בעלים עבריינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד