י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפוליטיקאים הישראלים פחות הועילו

האמריקאים מתערבים: הורי אלטע פיקסלר מתמודדים בזירה חדשה

מחלקת המדינה האמריקאית העניקה אשרת כניסה לארה"ב לפעוטה אלטע פיקסלר, בת השנתיים, המחוברת למכשירי הנשמה במהלך השנתיים האחרונות בבריטניה. מנהיגים פוליטיים רבים בארה"ב מתערבים לטובתה ודורשים מבריטניה להעביר אותה לארה"ב

האמריקאים מתערבים: הורי אלטע פיקסלר מתמודדים בזירה חדשה
הפעוטה אלטע פיקסלר בבית החולים צילום: באדיבות המשפחה

מחלקת המדינה האמריקאית העניקה אשרת כניסה לארה"ב לפעוטה החרדית אלטע פיקסלר, בת השנתיים, המחוברת למכשירי הנשמה במהלך השנתיים האחרונות, וששאלת השארתה בחיים נמצאת במרכז מאבק משפטי בבריטניה, בין גורמי הרפואה הטוענים כי חייבים לנתק אותה ממכשירי ההנשמה לבין ההורים המתעקשים להחזיק אותה בחיים.

לפי הדיווח ב-BBC, אביה של הילדה, אברהם פיקסלר, דורש להעביר את הילדה לבית חולים בארה"ב, להמשך טיפול רפואי. זאת לאחר שדאג להנפקת ויזה לבתו הקטנה, לאור היותו גם בעל אזרחות אמריקאית.

"אם בית החולים לא יכול לטפל בה, פשוט ניקח אותה למקום אחר", אמר אברהם פיקסלר, אביה של אלטע. "כשהיא נולדה נתנו לה רק כמה שעות לחיות - והיא עדיין כאן. זה היה קשה מאוד, במיוחד כשיש לנו ילד נוסף".

"אם נצטרך, נלך לבית הדין האירופי לזכויות אדם", הוסיף אביה.

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הפוליטיקאי היהודי-אמריקאי צ'אק שומר, שלח מכתב לשגריר בריטניה בארה"ב קים דארוק, וקרא לבריטניה לשחרר את אלטע מבית חולים ולאפשר לה לצאת לארה"ב.

שומר אף קרא להשהות את כל ההחלטות הנוגעות לטיפול בילדה, ושמנוגדות לרצון המשפחה "עד שאלטע תוכל לנסוע לארה"ב".

גם הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו, התגייס למען הפעוטה החרדית וכתב לנשיא ג'ו ביידן, יחד עם תשעה פוליטיקאים נוספים ממפלגתו, בו הבהירו: "אנו מוטרדים עמוקות מכך שבתו של אזרח אמריקאי מטופלת כך במדינה שיש לנו איתה קשר עמוק ויחסים מיוחדים".

משרד החוץ האמריקאי השיב בשם הנשיא: "שמירה על זכויות אזרחי ארה"ב היא העדיפות העליונה ביותר של הבית הלבן".

"אנו מכירים בהשלכות העמוקות של התוצאה על משפחתה של אלטע ואהוביה", נכתב בתשובה.

כזכור, לפני כחודשיים דווח על הסיפור שמסעיר את בריטניה: אחרי 8 שנות ציפייה נולדה הפעוטה אלטע תחי', להוריה הישראלים אברהם וחיה פיקסלר, חסידי בעלזא המתגוררים בלונדון, אך למרבה הצער, במהלך הלידה כתוצאה ממחסור בחמצן נגרם לה נזק מוחי בלתי הפיך. מאז, במשך שנתיים היא מאושפזת בבית החולים ומונשמת. לטענת המשפחה, המלצתם של רופאים מומחים רבים היא לשחררה לביתה עם עזרה סיעודית אבל בית החולים מסרב ודחה את הבקשה.

"ביום בהיר אחד ללא הודעה מוקדמת העבירו את אלטע מהפגייה לאחר ששהתה שם 15 חודשים למחלקת ילדים ללא שהתבצע תיאום בין הרופאים שמטפלים באלטע והרופאים של מחלקת הילדים" מספר בן משפחתה. "כתוצאה מכך לאחר כשבוע אלטע חוברה שוב למכשיר הנשמה, אחרי שכבר נגמלה ממנו וקיבלה סיוע של חמצן בלבד. היא הועברה לטיפול נמרץ ומאז היא מחוברת למכשיר הנשמה. זמן קצר לאחר מכן הרופאים קבעו שאלטע סובלת מכאב וזה לא לטובתה ולכן יש לנתק אותה ממכשיר ההנשמה ולסיים את חייה".

חוות דעת של רופאים מהמחלקה בה היתה מאושפזת לאחר הלידה קובעת אחרת וממליצה כאמור לשחררה לביתה עם חמצן. המשפחה מסרבת לניתוק הפעוטה מהמכשירים, והרופאים העבירו את ההחלטה להכרעת בית המשפט חרף העובדה שהוריה, האפוטרופוסים החוקיים – מתנגדים.

החלטת בית המשפט

במשך שלושה ימים שמע השופט את טענות בית חולים וטענות המשפחה ולבסוף השבוע נתן השופט פסק דין בו ציין שלכאורה אלטע סובלת כפי שסבורים הרופאים המטפלים וכי יש לנתק את מכשיר ההנשמה – על אף שהרופאים הודו בדיון שהפעוטה יכולה לחיות עוד מספר שנים בסיוע המכשור.

טענות ההורים שהם ואלטע אזרחים ישראלים ועל כן מבקשים להעבירה לישראל נדחתה. כמו כן ההסבר כי הם משתייכים לדת היהודית האוסרת המתת חסד נפל על אוזניים אטומות.

ההורים אף ציינו שהם רוצים לשוב להתגורר בארץ עם אלטע וכשיגיע זמנה להחזיר נשמתה, הם רוצים שתיטמן בארץ ללא שום עיכובים. השופט דחה את כל בקשותיהם ונימק שהיא ילדה קטנה שאינה יודעת ומבינה מהי דת ויהדות – ולפיכך אין להתחשב בטיעון זה כלל. השופט אף הוסיף וקבע כי לא קיימת הוכחה שאלטע הייתה מתנהגת בחיים שלה כיהודייה, ומכיוון שנולדה באנגליה עצם היותה אזרחית ישראלית לא מהווה הגנה מפני החוק הבריטי.

בהמשך ערערו ההורים מספר פעמים וביקשו את עזרתה של ממשלת ישראל, אך ללא הועיל. כעת פנו ההורים לבקש את עזרת האמריקאים.

אלטע פיקסלר צ'אק שומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד