י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בעקבות הדעיכה החיסונית

הערכה: הרוב יצביעו בעד מתן חיסון שלישי

ועדת החיסונים תתכנס הערב כדי להכריע האם להנהיג חיסון שלישי בישראל. ההערכה היא כי רוב חברי הוועדה יצביעו בעד החיסון השלישי. בתוך כך, ההערכה במשרד הבריאות היא כי עד סוף אוגוסט יהיו 1,000 חולים במצב קשה בישראל

הערכה: הרוב יצביעו בעד מתן חיסון שלישי
אילוסטרציה צילום: unsplash

ועדת החיסונים המייעצת למשרד הבריאות לגיבוש המלצות בנוגע לנחיצות מתן חיסון שלישי נגד קורונה, תתכנס הערב (רביעי) על רקע העלייה המטרידה במספר החולים בנגיף הקורונה שמצבם קשה. ההערכה היא כי רוב חברי הוועדה יצביעו בעד חיסון שלישי. כך דיווחה קטי דור ב'כאן 11'. 

על פי הדיווח, לוועדה יוצגו נתונים לפיהם יעילות החיסון ירדה ל-85-80% הגנה מתחלואה קשה, כשהיעילות יורדת ככל שעובר הזמן מהחיסון השני. בקרב אלו שהתחסנו בחודשים דצמבר וינואר כבר נראית דעיכה חיסונית. מנגד, בבריטניה זה לא כך, כאשר יש פער של שלושה חודשים בין מתן המנות, לכן הדעיכה שם פחות רעה.

דור דיווחה כי הנטייה היא שמשרד הבריאות יאפשר להתחסן במנה שלישית למבוגרים מעל גיל 60, אך לא יחייבם. השלב הבא בדרך לזריקה השלישית הוא אישור מנכ"ל משרד הבריאות, שיסלול את הדרך למתן הזריקה הנוספת.

במקביל, מגבלות התו הירוק ייכנסו לתוקף מחר, וכרגע אין צפי להגבלות נוספות. בכירים במשרד הבריאות מטילים ספק לגבי היכולת של הגבלות אלו לצמצם את ממדי התחלואה הגבוהים כעת.

בתוך כך, ההערכה במשרד הבריאות היא כי עד סוף אוגוסט יהיו 1,000 חולים במצב קשה בישראל. אתמול נוספו 41 חולים חדשים במצב קשה, שלשום 33, יום קודם 20 - ובכל חודש יולי 314 חולים קשים חדשים. לאור הנתונים האלה ההערכה היא כי יהיה רוב בוועדה לחיסון שלישי למבוגרים. ההמלצה תועבר למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש והוא יצטרך לקבל את ההחלטה הסופית.

קורונה חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד