י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שמחה לאיד

הח"כית שהפסידה תוקפת ומודה: "ידעתי שהחוק יפול"

"למרות שידעתי שהצעת החוק תדחה החלטתי להעלות אותה" כך מספרת חברת הכנסת שרן השכל ותוקפת את הליכוד: "העדפתם את השיקול הפוליטי האישי על פני טובת הציבור ועל פני חוק שאתם בעצמכם מאמינים בנחיצותו. השגתם ניצחון פוליטי קטן, אך גרמתם עוול גדול"

הח"כית שהפסידה תוקפת ומודה: "ידעתי שהחוק יפול"
יאיר לפיד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי נפילת חוק הקנאביס, שאותו היא מובילה מאז כניסתה לחיים הפוליטיים עוד במסגרת מפלגת 'הליכוד', חברת הכנסת שרן השכל מ'תקוה חדשה' מגיבה בדף הפייסבוק שלה למפלה ותוקפת בין השאר את חברי 'הליכוד' שבתוך תוכם תומכים בחוק, אך לא רצו לתת לה ולממשלתו של נפתלי בנט את ההישג ההיסטורי.

"בקמפיין הבחירות התחייבה מפלגתי, תקווה חדשה, לפעול למען לגליזציה והסדרה של שוק הקנאביס בשני שלבים: בתוך שלשה חודשים - אי-הפללה של צרכני קנאביס, ביחד עם סעיפים נוספים הנוגעים לקנאביס הרפואי, ובתוך שנה - הסדרה מלאה של שוק הקנביס. הבטחת הבחירות הזו הפכה, לראשונה, לסעיף מחייב בהסכמים הקואליציוניים שאיפשרו את הקמת הממשלה".

היא מספרת, "היום למרות שידעתי שהצעת החוק תדחה החלטתי להעלות אותה. כפי שבכנסת הקודמת יש עתיד החליטה לסייע ולהעביר את הצעת החוק מהאופוזיציה, היה ראוי שהליכוד יתגייס למה שהבטיחו לפני הבחירות".

היא תוקפת: "לחברי הליכוד שכעת ודאי שמחים לאידי (כי אצלכם אין שמחה גדולה יותר מהשמחה לאיד): הישירו מבט לעיני ציבור הבוחרים שלכם, והסבירו להם מדוע נתתם יד להמשך גרימת העוול ליותר ממליון אזרחים בישראל, ועוד עשרות אלפי מטופלים בקנאביס הרפואי, ילדים שיושבים היום בבית עם התקפים מסכני חיים כאשר אין להם תרופה בגללכם".

"בשבועות האחרונים ניהלתי איתכם מו"מ, הוצעו לכם הצעות מרחיקות לכת לשיתופי פעולה בנושאי חקיקה ואפילו ראשות של וועדות בכנסת, אך אתם העדפתם את השיקול הפוליטי האישי על פני טובת הציבור ועל פני חוק שאתם בעצמכם מאמינים בנחיצותו. השגתם ניצחון פוליטי קטן, אך גרמתם עוול גדול".

"בכוונתי להמשיך ולהאבק למען חרויות הפרט בכלל ונושא הקנאביס בפרט בכל הדרכים החוקיות העומדות לרשותי, פרלמנטריות וחוץ פרלמנטריות כאחד". כך שרן השכל.

כזכור חוק הקנאביס הועלה אחה"צ במפתיע במליאת הכנסת מתוך ההערכה כי האופוזיציה נמצאת בהרכב חסר וניתן להעביר את החוק בחטף, אולם כצפוי החוק נחל כישלון ונפל ברוב של 55 כולל רע"מ, לעומת 52 תומכים.

שרן השכל חוק הקנאביס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד