י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לוחמת ושורדת

הנסיך יכתוב הקדמה לספרה של ניצולת שואה בת 97

הנסיך הבריטי צ'ארלס יכתוב הקדמה לספרה של ניצולת שואה בת 97 שהחלימה מקורונה | נינה דב פרומן, בשיחה עם 'בחדרי חרדים', על ההקדמה לספר ומתי הוא עתיד לצאת לאור

הנסיך יכתוב הקדמה לספרה של ניצולת שואה בת 97
המשרפות באושוויץ צילום: pixabay

הנסיך הבריטי צ'ארלס יכתוב את ההקדמה לזכרונות של ניצולת אושוויץ בת 97: הספר נכתב במשותף על ידי לילי אברט ילידת הונגריה בת 97 ונינה, דב פורמן בן ה-17 שקידש שם שמים בתקשורת הבריטית בפתיחת מהדורות החדשות.

הספר, "ההבטחה של לילי: איך שרדתי את אושוויץ ומצאתי את הכוח לחיות", ייצא לחנויות ב-2 לספטמבר, דב פורמן נינה בן ה-17 ממשפחה חרדית בלונדון, השתמש בטיק טוק כדי לשתף את עדותה של סבתו לילי, וצבר מיליון עוקבים, בנוסף הוא צבר אלפי עוקבים בטוויטר, שם פרסם על חפצי אמנות שלילי גילתה ואף יצרה קשר עם משפחת המשחררים שלה, הסיפור של הגיבורה פתח מהדורות בבריטניה, לאחר שהיא החלימה מנגיף הקורונה.

היא גרה בלונדון ויש לה שלושים וארבעה נינים. היא חברה ומייסדת במרכז לניצולי השואה וזכתה במדליית האימפריה הבריטית על התנדבות לחינוך על השואה. פירס מורגן מבכירי אנשי התקשורת בבריטניה, אמר כי זהו "ספר מרגש להפליא על הכוח של תקווה ואהבה להתגבר על הגרועים שבאנושות".

נינה דב פרומן, אמר ל'בחדרי חרדים', על ההקדמה לספר שהנסיך צ'ארלס כתב, "אנו מתכבדים בצניעות ובענווה ואסירי תודה להוד מעלתו הנסיך מוויילס, הנסיך צ'ארלס על שכתב כמחווה את ההקדמה לספר של סבתי לילי". הספר כאמור יצא בחודש הקרוב.

לילי אברט נולדה בהונגריה, הבכורה מבין שישה ילדים, במרץ 1944, חייהם השתנו לנצח. זמן קצר לאחר פלישת גרמניה להונגריה, לילי, אמה ואחיה נשלחו לגטו, וזמן קצר לאחר מכן הועלו לרכבת לאושוויץ-בירקנאו כאשר לילי הייתה בת 14. כשהגיעו, לילי ושתי אחיותיה רנה ופירי. נשלחו לכיוון אחד, ואילו אמה, אחיה ואחותה שלחו בכיוון אחר לתאי הגזים. לילי לא ראתה אותם שוב.

לאחר כמה חודשים באושוויץ, לילי ואחיותיה הועברו למחנה עבודה במפעל ליד לייפציג, ובסופו של דבר כאשר החזית החלה להתקרב, הן נאלצו לעזוב ונשלחו לצעדת המוות בת יומיים. ביום השני של הצעדה, 13 באפריל 1945, הן שוחררו לבסוף על ידי כוחות בעלות הברית.

בתקופה שלאחר סיום המלחמה בדקו לילי ואחיותיה אפשרות לגור בשוויץ, שם ניסו לאט לאט לשקם את חייהן. בסופו של דבר, לילי התחתנה ונולדו לה ילדים, ובשנת 1967 הגיעה ללונדון עם משפחתה שם היא מתגוררת מאז.

בינואר השנה גברת לילי אברט, ניצולת אושוויץ בת ה-97, הפכה למפורסמת מאוד, לאחר ששרדה את הקורונה. בשיחה עם התקשורת הבריטית סיפרה כי יכלה לוותר על המלחמה בנגיף הקורונה, אך 'בחרתי בחיים' וקראה לציבור 'לעולם לא לוותר'. לאחר ה"התאוששות מופלאה", כפי שמגדירים זאת כלי התקשורת, היא הוכרזה כ'גיבורה'.

היא הופיעה בתוכנית 'בוקר טוב בריטניה', אחת התוכניות המפורסמות בבריטניה, שם היא עודדה את הצופים "לבחור להיות חיוביים מול כל מצוקה ולעשות כל שביכולתכם כדי לשמור על אחרים מפני הנגיף". כשנשאלה כיצד היא נשארת חיובית לאחר שהתמודדה עם מצוקה כזו בחייה, אמרה: "זה היה מאוד חשוב, כי אתה יכול לבחור, יכולתי לבחור בחיים ולהמשיך או לוותר, בחרתי בראשון, בחרתי בחיים ואמרתי שאני לא יכולה לוותר, אני צריכה להמשיך להילחם, זה מה שהבטחתי לעצמי".

לאחר שהיא החלימה מהקורונה, נינה הצעיר, דב פורמן, בן ה-17, שצמוד אליה, ומלווה אותה, קידש שם שמים ברבים ברחבי בריטניה. הוא כתב לאחר החלמתה בחשבון הטוויטר שלו: "סבתא-רבא שלי בת ה-97, לילי אברט ניצולת אושוויץ בדיוק התאוששה מקוביד 19, היום היא יצאה לטיול ראשון מזה חודש לאחר שהתאוששה פלאים היא לוחמת ושורדת".

הנסיך צ'רלס ניצולת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד